کرمان
فرماندار کرمان با اعلام نام نویسی 22 داوطلب ورود به مجلس خبرگان رهبری استان کرمان در هفت روز مدت ثبت نام، آخرین اخبار این حوزه را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۵۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 24 December 2015

محمدعلی توحیدی روز پنجشنبه افزود: هفت نفر از داوطلب ورود به مجلس خبرگان رهبری استان کرمان در فرمانداری کرمان، هشت نفر در وزارت کشور و هفت نفر در ستاد انتخابات قم، نام نویسی کرده اند.
وی سن جوانترین داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان را 27 و مسن ترین آنها را 79 سال اعلام کرد.
فرماندار کرمان افزود: همزمان با ثبت نام، اسامی و مدارک داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در استان کرمان به ستاد وزارت کشور و از آن طریق به شورای نگهبان ارسال شده است.
استان کرمان سه نماینده از مجموع 88 نماینده مجلس خبرگان رهبری را دارد.
رئیس ستاد انتخابات شهرستان کرمان همچنین به ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی در حوزه کرمان و راور اشاره کرد و گفت: تاکنون 29 نفر در این شهرستان ثبت نام کرده اند که پنج نفر از آنان را بانوان و 24 نفر را آقایان تشکیل می دهند.
وی افزود: ثبت نام از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا روز جمعه چهارم دی سال جاری ادامه دارد.
استان کرمان در مجلس شورای اسلامی 10 کرسی دارد و دارای 9 حوزه انتخابیه اصلی شامل شهرستان های کرمان و راور، رفسنجان و انار، سیرجان و بردسیر، بافت، رابر و ارزوئیه، شهربابک، زرند و کوهبنان، بم، ریگان، فهرج و نرماشیر، جیرفت و عنبرآباد و کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبار جنوب و فاریاب و 49 حوزه فرعی است.
نام نویسی داوطلبان نامزدی انتخابات مجلس شورای اسلامی تا جمعه چهارم دی در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری حوزه های اصلی و فرعی ادامه دارد.
این دو انتخابات همزمان هفتم اسفند ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار