مدیر کل بهزیستی هرمزگان گفت: با هدف کاهش شیوع و بروز معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیکی ایستگاه مشاوره ژنتیک در پارک غدیر بندرعباس برپا شد.
کد خبر: ۱۴۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 22 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، سیما مرادی با حضور در محل برپایی ایستگاه مشاوره ژنتیک، اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه کشوری پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک و با هدف کاهش شیوع و بروز معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیکی به همکاری معاونت امور پیشگیری بهزیستی هرمزگان و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و موسسه خیریه کودکان سرطانی ساحل خليج فارس، ایستگاه مشاوره ژنتیک برپا شده است.
 
وی افزود: ترویج فرهنگ انجام مشاوره ژنتیک در سطح جامعه، ترغیب افراد در معرض خطر برای مراجعه به مراکز مشاوره ژنتیک، افزایش دسترسی عامه مردم به ویژه مناطق محروم به مشاوره ژنتیک، کاهش شیوع و بروز معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک بویژه اختلالات ناشی از ازدواج فامیلی و کشف به موقع ازدواج های پرخطر و ارائه راهکارهای مناسب از جمله اهداف کاربردی اجرای برنامه کشوری پیشگیری از معلولیت های ناشی از اختلالات ژنتیک است.
 
مرادی با بیان اینکه سالیانه 30 تا 40 هزار کودک معلول در کشور متولد می شوند، عنوان کرد: درصد بالای ازدواج های فامیلی، شیوع بیماری های خونی مانند تالاسمی و همچنین عدم آگاهی عموم در خصوص پیشگیری از بسیاری از بیماری ها از جمله عوامل موثر در بروز بیماری های ژنتیک و معلولیت ها است.
 
مدیر کل بهزیستی هرمزگان در پایان گفت: بهترین زمان برای انجام مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج است ولی این مشاوره قبل از بارداری، در دوران بارداری و یا پس از تولد اولین فرزند ناهنجار نیز قابل انجام است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار