اولین مجمع مشورتی بانوان کهگیلویه وبویراحمد در حالی برگزار شد که هیچ یک از کارکنان بانوان ادارات استان یا امور بانوان آنها در این نشست حضور نداشت.
کد خبر: ۱۴۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸ 21 December 2015
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زنان کهگیلویه وبویراحمدایل بانو،اولین نشست مجمع مشورتی بانوان شورای اسلامی کهگیلویه وبویراحمد با حضورزهرا زمانی نائب رئیس شورای شهر یاسوج و بانوان فعال در حوزه های مختلف ظهر امروز در سالن جلسات شورای شهر یاسوج برگزارشد.
این نشست در حالی برگزار شد که که هیچ یک از کارکنان بانوان ادارات استان یا امور بانوان آنها در این نشست حضور نداشت.
نائب رئیس شورای شهر یاسوج با بیان اینکه نامه نگاری های لازم در جهت تشکیل این مجمع سال گذشته انجام گرفت و یک نامه در قالب ضرورت تشکیل این مجمع به استاندار و سایر ارگان ها فرستاده شد ، گفت:درخواست شد که هر اداره یک خانم را به این مجمع بفرستد یا اینکه اموربانوان در ادارات رابه این گونه جلسات بفرستند اما متاسفانه از هیچ ارگانی پاسخی دریافت نشد.
زهرا زمانی گفت: بر اساس رویکرد دوره چهارم شورای اسلامی و توجه آحاد جامعه به حضوربانوان در حوزه مدیریت شهری تصمیم بر این شد که مجمع مشورتی بانوان را در سطح استان تشکیل شود.
وی هدف از برپایی این مجمع را توسعه متوازن وهمه جانبه در حوزه بانوان با ارائه توانمند سازی حل مشکلات بانوان دانست و افزود:برنامه هایی در جهت پرکردن اوقات فراغت ، ایجاد برنامه هایی برای اصلاح شیوه وسبک زندگی ،تبادل نظر واستفاده از نظرهای اعضاء فعال در مجمع از دیگر اهداف این نشست می باشد.
عضو شورای شهر یاسوج با بیان اینکه مشکلات وموضوعات مختلف در عرصه های متفاوت در این مجمع به صورت پژوهشی ،علمی وکارشناسی بررسی می گردد اظهار کرد:با ارائه طرح ها و ایده های قابل اجراء سعی در بومی سازی طرح ها خواهیم نمود که آنها را در شهر ها به اجرا در بیاوریم.
زمانی بیان کرد:ضرورت توجه به بانوان یکی از محور های توسعه وپیشرفت در جامعه است وامروزه بانوان در عرصه های علمی ،پژوهشی و اقتصادی دوشادوش مردان حضور دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه توانایی و ظرفیت زنان در تحکیم بنیان خانواده و حذف آسیب هایی که متوجه خانواده ها می شود ستودنی است افزود:باید در جهت توانمندی این قشر گام هایی موثر برداشته و مسیر رشد آنها مشخص شود.
وی تشریح کرد:در شهر ما مسایل فرهنگی مورد غفلت قرار گرفته و فاصله گرفتن از امورات فرهنگی در شهر باعث ایجاد بسیاری از آسیب های اجتماعی شده که در این راستا باید به توسعه زیر ساخت ها ی فرهنگی وارائه سند راهبردی گام برداشت.
در پایان این نشست مصوب شد که ماهانه یک نشست مجمع مشورتی بانوان برگزار واز بانوان فعال در حوزه های مختلف ، در این نشست ها وکارگروه ها دعوت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار