دبیر شورای همکاری‌های ایران و آفریقا:
تابناک: دبیر شورای همکاری‌های ایران و آفریقا گفت: با صدور صنایع نساجی و صنایع‌دستی به کشورهای آفریقایی می‌توان کمکی شایانی به صنعتگران داخلی کرد و از طرفی زمینه آشنایی بیشتر مردم قاره آفریقا با فرهنگ و تمدن ایرانی را فراهم کرد.
کد خبر: ۱۴۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۸ 17 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محمدرضا فقیهی ظهر امروز در آئین افتتاحیه شورای همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا در دانشگاه آزاد اصفهان با اشاره به زمینه‌های مناسب همکاری میان ایران و آفریقا اظهار داشت: با بهره‌گیری بهینه از تسهیلات، منابع و ذخایر آفریقا می‌توانیم زمینه گسترش فعالیت‌های ایران و آفریقا را فراهم کنیم.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که امروز رقبای خطرناکی مانند چین در کمین استفاده از ظرفیت آفریقا برای ارائه کالا در کمین تاجران ایرانی هستند و اگر دیر اقدام کنیم بازار آفریقا از دست ایران رفته است.

دبیر شورای همکاری‌های ایران و آفریقا با اشاره به برخی اتحادیه‌ها و طرح‌های آفریقا بیان کرد: جامعه توسعه جنوب آفریقا، جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا، اتحادیه گمرکی جنوب آفریقا و اتحادیه گمرکی شرق آفریقا ازجمله مهم‌ترین اتحادیه‌های آفریقا هستند که باید موردتوجه تاجران ایرانی برای سرمایه گذاری و بهره‌گیری از اعتبارات این اتحادیه‌ها قرار گیرند.

وی با اشاره به ارتباطات دریائی ایران و آفریقا در طول تاریخ خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در شمال آفریقا قبایلی وجود دارد که دارای ریشه‌های ایرانی هستند و این نشان از رابطه عمیق ایرانیان با قاره آفریقا در طول تاریخ دارد.

فقیهی با اشاره به برخی موانع و مشکلات موجود در راستای تعاملات شورای همکاری‌های ایران و آفریقا اظهار داشت: مشکلات حمل‌ونقل، مشکلات مالی و اعتباری، تسهیلات تعرفه، مشکلات اطلاع‌رسانی به‌موقع و عدم ارسال به‌موقع مناقصات بین‌المللی از جمله موانع موجود در این شورا در جهت گسترش همکاری فی‌مابین است.

وی بابیان اینکه مشکلات ناشی از تحریم‌ها تا حدودی در آفریقا قابل‌حل است عنوان کرد: با صدور صنایع نساجی و صنایع‌دستی به کشورهای آفریقایی می‌توان کمکی شایانی به صنعتگران داخلی کرد و از طرفی زمینه آشنایی بیشتر مردم قاره آفریقا با فرهنگ و تمدن ایرانی را فراهم کرد، گذشته از آنکه باید توجه داشت انجام چنین کاری به دفع تحریم‌های غرب کمک می‌کند.

دبیر شورای همکاری‌های ایران و آفریقا با اشاره به برخی راهکارها و زمینه‌های تعامل اقتصادی با آفریقا خاطرنشان کرد: انتقال مطالبات از آفریقا به بخش خصوصی، ایجاد کنسرسیوم‌ها و همکاری با کشورهای شرق و جنوب آفریقا از طریق ترانزیت کالا ازجمله روش‌های تأمین مالی در آفریقا است که نیاز است موردتوجه تاجران و سرمایه‌گذاران ایرانی قرار بگیرد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار