خدمتگزار: خانواده های معلولین را باید ایثارگر بدانیم/ رسانه ها باید توانایی های معلولان را در جامعه منعکس کنند تا معلولان به عنوان الگو خودباور به برای بقیه افراد جامعه الگو شوند/ مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی: خدمات سازمان بهزیستی به معلولان، پاسخگوی نیاز آنها نیست و به همین دلیل سازمان بهزیستی به دنبال خیران برای برطرف کردن نیاز معلولان است
کد خبر: ۱۴۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶ 19 December 2015

استاندار خراسان جنوبی گفت: باید به حوزه معلولان کمک شود اما نباید از نگاه ترحم به جامعه معلولین نگاه کرد.

به گزارش تابناک، صبح امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی، مدیرکل بهزیستی و جمعی از مدیران استان، گردهمایی معلولان استان خراسان جنوبی با هدف تجلیل از معلولان موفق در محل سالن الغدیر بیرجند برگزار شد.

در این مراسم وجه اله خدمتگزار با اشاره به اینکه معلولین از عزت و بزرگی خاصی برخوردار هستند، گفت: خانواده های معلولین را باید به نوعی در حوزه ایثارگری به شمار آورد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه رسانه ها باید توانایی های معلولان را در جامعه منعکس کنند تا معلولان برای بقیه افراد الگو شوند، اظهارکرد: معلولان اعتماد به نفس قابل توجهی دارند و به این باور رسیده اند که می توانند مشکل خود را حل کنند و باید به عنوان الگو خودباور به جامعه معرفی شوند.

وی معلولين را داراي جايگاه اجتماعي بسيار بالايي دانست و افزود: مديران ، متوليان و دست اندركاران امر بايد با سركشي مداوم از اين عزيزان ، ضمن احصاء نيازمندي هاي آنان در جهت رفع آن مشكلات ، برنامه ريزي مدوني داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی خاطر نشان ساخت: معلولين ممكن است در برخي از زمينه ها دچار محدوديت هاي جسمي ، حركتي و يا رفتاري باشند اما قابليت ها و استعدادهاي بي نظير دیگری دارند كه مي تواند در بسياري از زمينه ها كمك كننده و راهگشا باشد.

خدمتگزار رفع مشكل اشتغال معلولين را مورد تاكيد قرار داد و افزود: تامين نيازهاي اوليه اين عزيزان و رفع مشكلات معيشتي آنان بايد به عنوان يك سياست مهم كاري مورد توجه دست اندركاران امر قرار گيرد.

غلامعباس عزیزی، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: خدماتی در سازمان بهزیستی به معلولان داده می شود که پاسخگوی نیاز معلولان نیست و به همین دلیل سازمان بهزیستی به دنبال خیران برای برطرف کردن نیاز معلولان است.

وی اظهارکرد: امروزه پیشگیری بر درمان مقدم است و باید غربالگری ژنتیکی در جامعه انجام شود تا معلولیت به حداقل برسد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به مناسب سازی معابر برای معلولان، تصریح کرد: این طرح از 10 سال پیش آغاز شده و دستگاه های اجرایی مکلف شدند در طرح مناسب سازی همکاری داشته باشند که تاکنون 40 درصد محقق شده و امیدواریم با تاکید استاندار، دستگاه های استان از اعتبارات تملک و دارایی امسال، بودجه ای را برای مناسب سازی در نظر بگیرند.

عزیزی در خصوص مسکن معلولین نیز تصریح کرد: تاکنون هزارو 357 واحد مسکن به خانواده های دومعلولیتی تحویل شده و در سال 94 نیز بیش از 400 واحد تحویل معلولین می شود.

وی، مجموع سهمیه مسکن معلولین استان را 2هزارو162 واحد اعلام کرد و افزود: در نیمه اول سال 95 نیز 341 واحد تحویل می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال جاری 125 واحد برای خانواده های دو معلولیتی و معلولان شهری و 134 واحد نیز به معلولین روستایی تحویل داده می شود و به سایر مددجویان نیز 218 واحد تا پایان سال 94 داده می شود. 

در پایان این جلسه از معلولين شاغل در ادارات بهزيستي شهرستان هاي استان و تعدادی از معلولین موفق استان تجلیل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار