بالا رفتن قیمت و در جا زدن کیفیت؛
تا چند روز دیگر استان مازندران شاهد حضور میلیون ها مسافر خواهد بود در این بین اگر چه مسئولین قول افزایش سهمیه آرد و کشیک بودن واحدهای بسیار زیاد نانوایی را در شهر های مختلف دادند اما به نظر می رسد این مورد ...
کد خبر: ۱۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲ 17 March 2015

تابناک مازندران:بر اساس اعلام دولت قرار شد 30 درصد نانوایی ها در هر استانی از چتر قیمت گذاری خارج شده و بصورت آزاد پزی (عرضه و تقاضا) نسبت به فروش نان اقدام نمایند.

مجتبی خسروتاج قائم مقام وزیر صنعت معدن تجارت در این خصوص اعلام کرد:در حال پیگیری حرکت نانایی ها به سوی آزاد پزی هستیم .وی با اشاره به اینکه دولت اجازه انحصار در قیمت‌گذاری را به هیچ صنفی نخواهد داد و قیمت‌ها باید در فضای رقابتی تعیین شود، گفت: دولت با کنترل تورم، زمینه‌سازی شکوفایی اقتصادی را فراهم می‌کند. در این‌راستا باید سیاست اصلاح مکانیزم قیمت‌ داخل، اجرایی شود. وظایف تشکل‌ها قیمت‌گذاری نیست. تشکل‌ها نمی‌توانند برای مصرف‌کننده قیمت‌گذاری کنند و هر کسی باید در راستای وظایفی که برایش تعریف شده حرکت کند. او از درخواست ۱۰۰ واحد نانوایی در استان تهران برای پخت نان به صورت آزادپز خبر داد و گفت: این درخواست منتظر اعلام نظر ستاد تنظیم بازار است.

خسروتاج درخصوص کیفیت نان بعد از تغییر قیمت از سوی دولت اظهار کرد: با اصلاح قیمت نان بخشی از مشکلات نانوایی‌ها حل شده، اما از آنجا که هزینه تولید همچنان در نانوایی‌های کشور بالا است، چنانچه بخواهیم کیفیت را به‌طور اساسی دنبال کنیم، باید به سمت پخت نان آزادپز حرکت کنیم.

این صحبت ها در حالی از سوی معاون وزیر صنعت معدن تجارت مطرح شده که عملا" هیچ تغییری در کیفیت نان در واحدهای آزاد پزی استان مازندران مشاهده نمی شود.از سویی انتظار مردم از دستگاههای ذیربط این بوده که نظارت جدی تر بر نانوایی ها داشته باشند.

مهدی عباسی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان مازندران از تعدد تخلف در نانوایی های سراسر استان گفته و اعلام داشته از ابتدای سال تاکنون بیش از 2 هزار و 154 فقره پرونده تخلف خبازان به شعب تعزیرات حکومتی ارسال شد . وی تصریح کرد: از این تعداد پرونده های وارده 2 هزار و 141 فقره آن رسیدگی و منجر به صدور رای گردید. این مقام ارشد تعزیرات حکومتی مازندران اذعان کرد : این خبازان متخلف جمعا به مبلغ 4 میلیارد و 388 میلیون و 129 هزار و 996 ریال جزای نقدی محکوم شدند .

با حضور در چند نانوایی آزاد پز و گفتگو با مردم مشخص شد شهروندان استان چندان راضی به این مساله نبوده و اعلام داشتند که عملا" به جز گران شدن نان چیز دیگری را مشاهده نکردند چرا که کیفیت نان همانند سابق می باشد.

به هر ترتیب تا چند روز دیگر استان مازندران شاهد حضور میلیون ها مسافر خواهد بود در این بین اگر چه مسئولین قول افزایش سهمیه آرد و کشیک بودن واحدهای بسیار زیاد نانوایی را در شهر های مختلف دادند اما به نظر می رسد این مورد کافی نبوده و مردم به دنبال افزایش کیفیت نان می باشند که مسئولین باید به این مساله بیشتر توجه داشته باشند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار