فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران طی هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در پیروزی کشور داشت.
کد خبر: ۱۳۹۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 04 December 2015
فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه گفت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران طی هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در پیروزی کشور داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر یوسف قربانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه، با بیان اینکه در آستانه سالروز شهادت سرلشکر خلبان شهید کشوری قرار داریم، اظهار داشت: هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی یکی از کارآمدترین نیروهای مسلح کشور است که در کنار سایر نیروهای ارتش و سپاه به عنوان نیروی پشتیبانی کننده عمل می کند.

وی با اشاره به شهادت ۴۳ نفر از بهترین خلبانان کشور در غائله کردستان، افزود: به همت جوانان نیروی هوایی در آن زمان این ناوگان حفظ شد که توانستند جنگ را در کردستان و پاوه هدایت کرده و برگ زرین دیگری در تقویم نظام به ثبت برسانند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه در ادامه با اشاره به رشادت های شهید کشوری و شخصیت مخلص و متعهد وی، خاطر نشان کرد: شهید کشوری اولین شخصی بود که پرواز شب در ارتفاعات را انجام داد و در عملیات آزاد سازی پاوه افتخارآفرینی کرد.

امیر قربانی زمان شهادت این شهید والا مقام را ۱۵ آذر سال ۵۹ در تنگه میمک عنوان کرد و گفت: شهید کشوری در دوران مجروحیت نیز دست از مبارزه بر نداشت و مادر این شهید بزرگوار به شهادت فرزندش احسنت گفت و این استقبال خانواده های شهدا نشان از ولایتمداری امت دارد.

این مقام ارشد نظامی با بیان اینکه در زمان جنگ و‌ در یک روز ۴۰ دستگاه تانک دشمن بعثی توسط نیروی هوایی منهدم شد، تصریح کرد: باید این رشادتها و ارزشهای دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود و برای جوانان بازگو و یادآوری شود.

وی خاطر نشان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس غریب به ۲۰۰ نفر از بهترین مهندسین خلبان تقدیم نظام جمهوری اسلامی شد و بالغ بر ۵۰۰ هزار ساعت پرواز عملیاتی توسط نیروی هوایی انجام و نیز ۵۶ عملیات آفند و پدافند در منطقه غرب با همراهی سایر نیروها انجام شد و هنوز نیز این مسیر ادامه دارد.

قربانی گفت: از ابتدای جنگ در واقع هوانیروز به عنوان نیرویی سریع وارد عمل شد و در عملیات غرورآفرین مرصاد برگی زرین در تقویم نظام از خود به یادگار گذاشتند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه اظهار داشت: بعد از جنگ نیز نیروی هوایی در زمینه های مختلف اقدام به بومی سازی و بازسازی تجهیزات خود کرد و امروزه هوانیروز در خاورمیانه از اقتدار بالایی برخوردار است.

امیر قربانی تصریح کرد: امروز هوانیروز در مبحث آسیب شناسی به عنوان نیرویی قوی و پشتیبان نیروهای مسلح عمل می کند و این امر نشات گرفته از تدابیر فرماندهی کل قوا و رشادت و ولایتمداری مردم ایران است.

وی گفت: ما امروز درگیر یک جنگ‌ نیابتی هستیم و حمایت از مظلومین در سراسر دنیا به ویژه حمایت از فلسطین از استراتژی های نظام جمهموری اسلامی ایران است.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه در پایان خاطر نشان کرد: امروز باید مراقب نفوذ دشمنان باشیم و البته در کنار آن ارتباط سیاسی و اقتصادی خود را با جهان حفظ کنیم.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار