عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی:
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: خیرین از ارکان اصلی و مهمترین بازوی حمایت از معلولان هستند.
کد خبر: ۱۳۸۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶ 01 December 2015
محمدرضا محسنی ثانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان با بیان اینکه مشکل قانونی خاصی برای حمایت از معلولان وجود ندارد، اظهار داشت: دولت باید قوانین مربوط به معلولان در جامعه را اجرا کند.

وی با بیان اینکه همه نیازهای حمایتی معلولان در غالب قانون در آمده است، تصریح کرد:متأسفانه از زمان تصویب قانون تا زمان اجرای آن فاصله زیادی افتاده که باید این موضوع مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

محسنی ثانی با اشاره به اینکه در قانون حقوق و استحقاقیات خاصی برای معلولان در نظر گرفته شده است، افزود:با توجه به ضرورت اهمیت موضوع توانمند سازی معلولان در جامعه تسهیلات ویژه‌ای نیز برای آنان در نظر گرفته شده، که متأسفانه این تسهیلات نیز پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه دولت باید قوانین مربوط به معلولان را اجرایی و امکانات و تسهیلات مورد نیاز آنان را در اختیارشان بگذارد، عنوان کرد: امروز توانمند سازی معلولان به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای سازمان بهزیستی مطرح شده که امیدواریم دولت با اجرای قانون و تأمین اعتبارات مورد نیاز این طرح را حمایت کند.

محسنی ثانی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه و ارائه آن توسط دولت در هفته آینده، گفت: در این برنامه نیز به قوانین مربوط به حقوق معلولان در جامعه توجه جدی شده تا بتوانیم آنچه در شأن این قشر ارزشمند جامعه است را به تصویب برسانیم.

وی در پایان با تقدیر از خیرین و کمک‌های آنان در زمینه ارائه خدمت به معلولان، افزود: خیرین بازوی توانمند مؤسسات خیریه هستند و نقش مهمی در ارائه کمک‌های خداپسندانه دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار