این نشست با موضوع اجماع اصلاحطلبان و پرهیز از مسائل قومی و قبیله ای با حضور اصلاحطلبان بخش چاروسا برگزار گردید.
کد خبر: ۱۳۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 01 December 2015
کبنانیوز؛نشست هم اندیشی اصلاحطلبان و اعتدالیون بخش چاروسا برگزار شد.

این نشست با موضوع اجماع اصلاحطلبان و پرهیز از مسائل قومی و قبیله ای با حضور اصلاحطلبان بخش چاروسا برگزار گردید.

این نشست در فضایی صمیمی و به گفته یکی از موسفیدان حاضر در جلسه ، تاریخی ، از این لحاظ که بعد از ده سال چنین جمع اصلاحطلبانه ای در چاروسا در کنار هم نشسته اند نشان از دغدغه مشترک همه آن ها یعنی اجماع ، تشکیل شد.با روشن شدن سیستم صوتی جلسه به صورت رسمی شروع و نفرات حاضر در جلسه به صورت جدی وارد مجلس شدند. تعداد نفرات حدودا صد نفری میشد که با عوض شدن سخنرانان این تعداد کم و زیاد می شد.

قاری قرآن با ایه«انّ الله لا یُغیِّرُ ما بقوم حتّی یغیّرو ما بانفسهم» جلسه را شروع که این ایه تا پایان جلسه بارها از سوی سخنرانان تکرار شد.آیه ای که کاملا مسیر و هدف جلسه را مشخص نمود.

اولین سخنران این نشست بیت الله شهیدی نیک از فرهنگیان بخش چاروسا بود که میزبانی این نشست را هم بر عهده داشت. شهیدی نیک اجماع اصلاحطلبان را تنها راه حل پیروزی در انتخابات پیش رو دانست و گفت : اجماع البته شرایطی دارد و زمان ان هم خیلی مهم است. اجماع قبل از تایید صلاحیت ها نه کاری است عاقلانه و نه منطقی.همه کاندیداهای دارای پتانسیل و صلاحیت دار نام نویسی کنند و منتظر نظر شورای نگهبان باشند و اگر قرار بر اجماع باشد در ان موقع فاکتورهای لازم یک کاندیدا لحاظ گردد. شهیدی نیک بهترین موقع اجماع را صبح روز بعد از تایید صلاحیت ها دانست و گفت: در آن روز از شورای مشورتی اصلاحات می خواهیم با رعایت فاکتورهای لازم دقت و تلاش ویژه ای داشته باشند و دامنگیر مسائل قومی و قبیله ای نشوند. شهیدی نیک در پایان سخنان خود از درخواست اصلاحطلبان بخش چاروسا از بزرگان اصلاحات شهرستان های چهارگانه برای اجماع گفت و با صدای بلند و لحنی دغدغه مند اظهار داشت :ای بزرگان اصلاحات ، ای کسانی که هزینه داده اید برای این تفکر ، ای حامیان بانفوذ ، ای کسانی که دارای فکر و اندیشه اید و ای شورای مشورتی حوزه کهگیلویه ، از ما تجهیزات ، اتحاد، همفکری و همراهی و از شما گذشت و فداکاری و ایثار خواهانیم.

در ادامه سیدنورالدین شفایی از فرهنگیان بخش چاروسا با تاکید بر اجماع و پرهیز از قوم گرایی ، یکی از علل رسیدن به اجماع را محرومیت زدایی از منطقه بخصوص بخش چاروسا عنوان کرد و گفت : سرنوشت و آینده ما در دست خود ماست و این شکاف بین دوستان باید از جانب همه عقلای قوم حل شود.

داراب کشاورز دیگر سخنرانی بود که گریزی به نحوه شکل گیری احزاب چپ و راست قدیم و اصلاحطلب و اصولگرای جدید داشت و با تاکید بر وحدت همه اصلاحطلبان گفت : ما محکوم به اجماعیم و این آخرین فرصت و بهترین فرصت و بهترین فضا برای رسیدن به موفقیت است.

در ادامه این نشست آقایان مجید شهبازی ، علی پاکزاد ، محمد درخشان زاده و یاسر شایسته با تاکید بر اجماع و پرهیز از قوم گرایی سخنانی در این مورد داشتند.

در پایان این نشست بیانیه ای که به امضای نفرات حاضر در این نشست رسیده بود قرائت شد.

بیانیه پایانی نشست هم اندیشی اصلاحطلبان و اعتدالیون بخش چاروسا به شرح زیر است :

با سپاس و درود فراوان بر محضر حضرت ولیعصر(عج) و روح پر فتوح معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت مقام معظم رهبری، و شادی ارواح طیبه شهدای انقلاب وبا آرزوی توفیق روز افزون برای رئیس جمهور با تدبیر و دولت برآمده از اراده ملت تاریخ ساز ایران اسلامی ، دولت تدبیر وامید

ما اصلاح طلبان واعتدالیون منطقه چاروسا راهکار مقابله با شکاف به وجود آمده وشکست های پی درپی و مشکلات حوزه انتخابیه کهگیلویه ، چرام ، لنده و بهمئی را اتحاد واجماع می دانیم .

آنچه که همه باید برای آن تلاش کنند :

پیروزی جریان اصلاحات و انتخاب نیرویی همسو با دولت که بتواند مدافع حقوق مردم حوزه انتخابیه باشد.

آنچه که باید برای انتخاب گزینه اجماع همه به آن پایبند باشند :

توجه به کار تشکیلاتی و تمکین به خرد جمعی و مشورت با تمامی مناطق ، بخش ها ، شهرها و شهرستانهای حوزه انتخابیه و دوری از هر گونه قوم گرایی است .

اصلاح طلبان واعتدالیون منطقه چاروسا ۰۹ / ۰۹ / ۱۳۹۴

۱

۲

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
درود بر این راهکار وتفکر ،خداکند گوش شنوا باشدوافراد خودرای به خود آیند وذره ای به فکر دغدغه مردم باشند شاید این حوزه انتخابیه که چهار شهرسنان است از این فلاکت وحقارت نجلت یابد واسم واقعی خودرا که کهگیلویه است بازیابد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار