سلامت و امنیت 2 مبحث بسیار مهم در هر جامعه‌ای به‌شمار می‌رود. مسائلی که زیرساخت محسوب می‌شود و به همین دلیل دستگاه‌های مختلف در قبال آن مسئول هستند و باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.
کد خبر: ۱۳۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹ 29 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا:حساسیت‌های موجود در مورد بهداشت و امنیت است که اخبار این دو حوزه را همیشه در صدر خبرها جای داده است، خبرهایی که پرمخاطب محسوب می‌شوند. خبر احتمال آلوده بودن یکی از استخرهای بخش خصوصی در شیراز هم از همین دست‌خبرها است. خبری که ابتدا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و افکار عمومی را حساس کرد.

به گفته شاهدان عینی، روز 27 آبان ماه سه مرد جوان در حالتی نامتعادل وارد یکی از استخرهای معروف شیراز می‌شوند و علی‌رغم آنکه می‌شد به واسطه رفتارهای نامتعارف آنان، عذر حضورشان را خواست، مسئولان استخر ترجیح می‌دهند به پول بیندیشند!

بعد از مدت کوتاهی، یکی از این افراد، در میان استخر قضای حاجت می‌کند و غریق نجاتی که متوجه این حرکت می‌شود، موضوع را سریعا به مسئولان استخر منعکس می‌کند. آلودگی‌های ظاهری با زحمت و تلاش از آب محو می‌شوند و به‌پیشنهاد مدیر مجموعه، برای جلوگیری از مشکلات ناشی از این حرکت، آب کلرزنی می‌شود! و استخر به کار خود ادامه می‌دهد، بی‌آنکه مراجعه کنندگان جدید متوجه باشند.

البته اعتراض حاضران در استخر و جبهه‌گیری‌های مسئول مربوطه کار را به تماس با پلیس می‌کشاند و در نهایت، مسئولان استخر مجبور به استرداد وجه پرداختی معترضان می‌شوند و ...

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: من نیز توسط یکی از دوستان رسانه‌ای از موضوع اطلاع پیدا کرده‌ و شنیده‌ام که کار با پادرمیانی پلیس به پایان رسیده است.

حیدرعلی کامیاب با تصریح اینکه هیچ گزارش و شکایتی در این خصوص تا لحظه انجام مصاحبه به اداره کل ورزش و جوانان ارائه نشده است، خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده این موضوع بررسی دقیق و همه‌جانبه شده و پیرامون صحت یا سقم آن اطلاع‌رسانی می‌شود. اگر تخلف مورد نظر تایید و اثبات شود، قطعا با مسئولان این مکان ورزشی براساس قانون و به شکلی کاملا جدی برخورد می‌شود.

وی، زمان آخرین بازدید بازرس اداره‌ کل ورزش و جوانان از استخر مورد نظر را حدود یک ماه پیش، اعلام و اضافه کرد: سلامت مردم بیش از هر مورد دیگری از اماکن خصوصی به ویژه مکان‌هایی مانند استخر برای ما اهمیت دارد، به گونه‌ای که در سه ماه گذشته تعدادی از باشگاه‌هایی که از مواد نیروزا استفاده می‌کردند، پلمب شدند. به عنوان مثال در مشاهده بازرسی از استخر آزادی که مربوط به این اداره‌کل است و زیرنظر بخش خصوصی فعالیت می‌کند متوجه اشکال در موتورخانه شدیم و از بخش خصوصی درخواست کردیم با تعطیلی یک ماهه این استخر نسبت به رفع اشکال اقدام کرده و سپس به مردم ارائه خدمات دهد.

کامیاب عنوان کرد: اگر در بازرسی از این استخر، بازرس گزارشی مبنی بر وقوع تخلف بهداشتی ارائه دهد، بنده به عنوان متولی ورزش و جوانان استان بدون تعارف با آنها برخورد خواهم کرد. به همین دلیل مدیران این استخر باید ثابت کنند که تمام جوانب بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

وی از مدیران باشگاه‌های ورزشی درخواست کرد در صورت بروز هر گونه مشکلی بلافاصله مسئولان متولی را در جریان بگذارند تا به جای تنش مشکل هرچه سریعتر حل و فصل شود.

مسئول واحد بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: براساس دستورالعمل‌های کشوری و ضابط‌های موجود برای استخرها چک لیست پایش تعریف شده است که در این راستا همکاران ما در حیطه استحفاظی خود اگر تخلفی مشاهده کنند، پیگیری و برخورد را گزارش خواهند داد.

سیامک شمس با بیان اینکه کلرسنجی از آب و آزمایش دوره‌ای آب در استخرها به طور مداوم انجام می‌شود، افزود: سیستم‌های مختلفی برای حفظ سلامت آب استخر وجود دارد. معمولا در استخرهای پیشرفته آب به شکل گردشی از یک واحدهای تصفیه، عبور و در آن زمان آلاینده‌ها از آب گرفته و خارج می‌شوند.

وی، یکی از مهمترین آیتم‌ها برای ضدعفونی و حذف موارد الایندگی آب را کلر دانست اما در عین حال گفت: کلر به تنهایی کافی نیست و در کنار دیگر آیتم‌ها منجر به حذف کامل آلودگی می‌شود. میزان استفاده از کلر نیز در میانگین‌های بالا و پایین، تعیین و کلرزنی براساس شاخص‌هایی انجام می‌شود.

شمس گفت: ماندگاری کلر بهترین ویژگی است که آن را به‌عنوان یک ماده مطلوب برای ضدعفونی کردن آب شاخص می‌کند، اما اگر آلودگی‌های انسانی به آب وارد شده باشد، برای ضدعفونی و بهداشتی کردن آب، باید فاکتورهای دیگری را نیز در نظر گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار