سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: باید هر کالا خدماتی که به مردم ارائه می شود ، مطابق با استاندارد باشد.
کد خبر: ۱۳۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲ 28 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، مسعود دالمن در نخستین نشست کارگروه استاندارد سازی و ارتقای کیفیت کالا و خدمات در استان افزود: مجمع امور صنفی ظرفیت بزرگی است که می تواند نقش بی بدیلی در کمک به اهداف استاندارد در استان و تامین سلامت جامعه داشته باشد.

وی بیان داشت: شرایط استان هرمزگان منحصر به فرد است و استانداردسازی بومی خاص خود را می طلبد و هرچه به جلو می رویم باید لزوم استاندارد را بیش از پیش مورد توجه قرار دهیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به اقدامات اداره کل استاندارد در راستای استاندارد سازی مصالح ساختمانی ، افزود: این تجربه باید برای دیگر کالاها و خدمات نیز تکرار شود و رسانه ها باید یاری گر ترویج فرهنگ استاندارد به مردم باشد.

دالمن بر مشارکت فعال اداره های عضو در این کارگروه تاکید کرد و گفت: هر سال گزارشی از مشارکت اداره های عضو این کارگروه به شورای برنامه ریزی استان اعلام کرده و اثرات و بازخوردهای عملکرد کارگروه را با شاخص و رقم می سنجیم تا بتوانیم سطح ارتقاء ایمنی و سلامت را در جامعه بالا ببریم .

وی خاطرنشان کرد: هر چه در این مسیر هدفمند تر و فعال تر باشیم به اهداف اصلی خود که خدمت رسانی صحیح به مردم و رضایت آنهاست ، نزدیک شده ایم.

مدیرکل استاندارد هرمزگان نیز با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در بند 24 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر افزایش پوشش استاندارد برای محصولات داخلی و ترویج آنها بر اهمیت مشارکت دستگاه های اجرایی در تدوین استانداردهای ملی تاکید کرد.

عیسی باقرزاده افزود: با تدوین استاندارد های ملی گامی مهم در راستای استاندارد سازی برداشته شده است.

وی بیان داشت: نظارت اداره کل استاندارد در جهت تامین سلامت مردم است و انتظار می رود به گونه ای عمل شود که کالای بی کیفیت به دست مردم نرسد و معتقدیم حمایت از تولید با کیفیت مهم است نه هر تولیدی ، زیرا که حقوق مصرف کننده حق الناس و تولید بی کیفیت از بین بردن سرمایه های ملی است.

مدیرکل استاندارد هرمزگان اضافه کرد: وظیفه ما حفاظت از حق مردم و سرمایه های ملی است و امیدواریم با تشکیل این کارگروه و همکاری بخش ها و مسئولان ، گام مهمی در راستای استاندارد سازی کالا و خدمات در استان برداشته شود.

وی گفت: براساس تصویب این کارگروه تمامی دستگاه های اجرایی باید در تدوین استاندارد های ملی مشارکت داشته باشند و رابط خود را در این زمینه به اداره کل استاندارد معرفی نمایند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار