دادستان خوی:
ضمن احترام به حقوق قانونی مردم و حراست از آزدی بیان قانونی با افرادی که در فضای مجازی قانون شکنی نموده و یا هتاکی نمایند، برخورد می کنیم.
کد خبر: ۱۳۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳ 25 November 2015

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی ازخوی؛ دادستان دادگاههای عمومی و انقلاب شهرستان خوی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هفته نامه اقتصاد آذربایجان با بیان این مطلب افزود: ایجاد فضای شفاف برای نقد و بررسی عملکرد مسوولان مورد تاکید قانون است اما هرگونه حرمت شکنی، توهین و یا ایراد افترا جرم محسوب می شود و با جرایم برخود قانونی و قضایی می کنیم.

حجت الاسلام اسماعیل علیزاده گفت: متاسفانه فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی را برخی نمی دانند و بر مسوولان فرهنگی است که برای فرهنگ سازی و استفاده صحیح از امکانات اطلاع رسانی اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه برخی از جرایم جنبه عمومی دارند ، اظهار داشت: برخی از جرایم جنبه عمومی دارند مثل توهین به بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری و شخصیت های طراز اول نظام و مقدسات دین مبین اسلام و تشویش اذهان عمومی که برای برخورد با آنها نیازی به شاکی خصوصی نیست و دادستانی بر اساس وظیفه ذاتی خود برخورد می کند. برخی دیگر جنبه خصوصی دارند که با طرح شکایت از طرف متشاکی دستور رسیدگی و برخورد قانونی انجام می شود

دادستان خوی با اشاره به اینکه چند پرونده در رابطه با فضای مجازی بررسی شده و یا در دست بررسی است، گفت: تاکنون چند پرونده با شکایت افراد مختلف مورد بررسی قرار گرفته که یا با رضایت متشاکی مختومه و یا منجر به صدور حکم شده و پرونده هایی هم در دست بررسی قرار دارند.

خبرنگار :ف.فرخ زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار