رئیس بیمارستان اعصاب و روان استان قزوین گفت: در راستای ارائه خدمات پس از ترخیص بیماران اعصاب و روان، کارگاه‌های آموزش تخصصی خانواده‌های بیماران اعصاب و روان در استان قزوین برگزار می‌شود/به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حسین افشار مقدم مدیرکل سازمان بهزیستی استان قزوین به دلایل شخصی از سمت خود استعفا داد.
کد خبر: ۱۳۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 24 November 2015
رئیس بیمارستان اعصاب و روان استان قزوین عنوان کرد
ارائه خدمات پس از ترخیص به بیماران اعصاب و روان در استان قزوین
رئیس بیمارستان اعصاب و روان استان قزوین گفت: در راستای ارائه خدمات پس از ترخیص بیماران اعصاب و روان، کارگاه‌های آموزش تخصصی خانواده‌های بیماران اعصاب و روان در استان قزوین برگزار می‌شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سیدعلیرضا حاج‌سیدجوادی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای کنترل و اقدامات پس از ترخیص، توسط تنها بیمارستان اعصاب و روان قزوین، کارگاه‌های آموزش تخصصی خانواده‌های بیماران روانی در قزوین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها برای آموزش خانواده‌های بیماران روانی در برخورد با آنان برگزار می‌شود، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مراحلی که به بهبود این دسته از بیماران کمک کرده، مراقبت پس از دوران ترخیص از بیمارستان است.

حاج‌سیدجوادی عنوان کرد: این دوره‌ها با همکاری تیم مدیریتی و درمانی بیمارستان اعصاب و روان استان قزوین، کارگاه‌های آموزشی در راستای توجیه خانواده‌های بیماران اعصاب و روان در قزوین برگزار می‌شود.

رئیس بیمارستان اعصاب و روان استان اظهار کرد: این کارگاه‌ها برای دو گروه از اختلالات مزمن روان، با حضور اعضای تیم آموزشی، شامل روانپزشک، روانشناس و روان پرستار در قزوین برگزار می‌شود.

رئیس بیمارستان اعصاب و روان استان قزوین عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین حلقه‌های گمشده در فرآیند درمان، موضوع مهم و حائز اهمیت دوره پس از ترخیص است که باید مورد توجه خانواده‌های آنان قرار گیرد.

حاج‌سیدجوادی با اشاره به اینکه تأثیرات و تبعات حضور بیماران اعصاب و روان در جامعه بسیار زیاد است و در همین راستا باید این افراد کنترل شوند، بیان کرد: حضور این افراد می‌تواند تبعات خانوادگی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی را به وجود آورد.
***
مدیرکل بهزیستی قزوین استعفا داد
مدیرکل بهزیستی استان قزوین به دلایل شخصی استعفا داد
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حسین افشار مقدم مدیرکل سازمان بهزیستی استان قزوین به دلایل شخصی از سمت خود استعفا داد.
وی که استعفای خود را به استاندار سابق قزوین و همچنین سازمان بهزیستی تحویل داده است هنوز در این جایگاه قرار دارد چراکه با نامشخص بودن آینده ریاست این سازمان در قزوین هنوز جانشینی برای افشار مقدم تعیین نشده است.
افشار مقدم از سال 86 تاکنون در سمت مدیرکلی بهزیستی استان قزوین قرار داشته و استعفای وی تاکنون تغییری در مدیریتی این سازمان ایجاد نکرده است.
******
فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) استان قزوین:
خون و تفکر بسیج پشتوانه انقلاب است
فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز گفت: خون و تفکر بسیج پشتوانه انقلاب و ایران اسلام است.
سرهنگ علیرضا حیدری فرمانده سپاه ناحیه امام رضا البرز به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج مصاحبه اختصاصی را در این موضوع با خبرنگار خبرگزاری بسیج انجام داد و اظهار کرد: شاکله بسیج و ریشه های آن را باید در اهل بیت و کتاب الهی  مسلمانان جست و جو کرد.

وی ادامه داد: در آیه 16 سوره انفال خداوند متعال می فرماید که تا می توانید نیرو آماده کند و در جای دیگر در همین سوره می فرماید که تقوای الهی پیشه کنید و این دو دستور پایه های بسیج را تشکیل می دهند.

حیدری در ادامه با اشاره به ارزش روز 5 آذر ماه که روز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین می باشد عنوان کرد: در برهه ای از زمان که امام راحل دستور به تشکیل این نهاد توسط مردم را صادر کردند کشور ما خطرات متعدد را پیرامون خود احساس می کرد که از جمله آنها تهدیدات متعدد استکبار جهانی بود و تنها قدرتی که می توانست با این تهدیدات مقابله کند قدرت و بصیرت مردم بود.

وی متذکر شد: آنچه انقلاب و ایران اسلامی را بیمه می کند همین تفکر استکبار ستیزی است که روح و جان بسیج را شکل داده امروز سوریه و لبنان و بعدتر از این دو یمن را می بینیم که به تاسی از انقلاب اسلامی و تفکر بسیجی در برابر ظلم ایستاده اند، این ایستادگی از تفکر بلند اما راحل نشات گرفته است و ارزش آن به ما پوشیده نیست.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) البرز بیان کرد: بسیج در هر موضوع و مشکلی که ورود داشته توانسته است که به بهترن شکل اقدام کند و در طول سالیان پس از انقلاب اسلامی هموار یکی از نقش های اصلی را ایفا کرده است.

حیدری با بیان این نکته که حضور و تجمع بسیجیان کل کشور در گرد همایی روز 5 آذر ماه پیام های متعددی از اقتدار و بصیرت را به گوش جهانیان می رساند تصریح کرد: اخیرا رهبر معظم انقلاب مطالبی را در ارتباط با جلوگیری از نفوذ دشمنان در وضعیت ایران پسا برجام فرموده اند و بسیج خود را موظف بر عملی کردن این فرمایشات می داند.

وی ادامه داد: بسیجیان با حضور در تجمع 5 آذر ماه می گویند که گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و با هر گونه نفوذی از جمله فرهنگی و رسانه ای که دشمن به شدت در این و امر برنامه ریزی داشته است ایستادگی خواهند کرد.

این مسئول توضیح داد: امنیت و آرامشی که امروز در ایران اسلامی حاکم است به برکت خون و تفکر بسیجی است و دشمن باید بداند که حضور مردم بسیجی ایران در صحنه های مختلف حاکی از آن است که تهدید و تحریم هرگز اثری بر نقش آفرینی آنان ندارد.

حیدری در پایان با اشاره به برنامه ها متعدد سپاه ناحیه امام رضا در شهرستان البرز به مناسبت هفته بسیج گفت: بیش از 130 برنامه در سطح این شهرستان برگزار می شود که از تجمع تمام بسیجیان در 5 آذر ماه، دیدار با امام جمعه البرز و نشست بصیرتی روز سه شنبه با حضور سردار شاهرخی می توان با عنوان مهم ترین برنامه ها یاد کرد.
***
استاندار بر تدوین طرح یکپارچه سازی مدیریت کشاورزی دشت قزوین تاکید کرد
استاندار بر تدوین طرح یکپارچه سازی مدیریت کشاورزی دشت قزوین تاکید کرد و گفت: این طرح باید در سفر رییس جمهوری به قزوین مطرح و مورد تصویب قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، فریدون همتی دوشنبه شب در دیدار مدیرکل جهاد کشاورزی استان با وی، افزود:با توجه به اقتصاد مقاومتی باید یک مدیریت یکپارچه در خصوص کشاورزی دشت قزوین متناسب با شرایط بومی اتخاذ شود تا به عنوان یک الگوی توانمند به مناطق دیگر کشور نیز تعمیم پیدا کند.

وی ادامه داد:با ترسیم یک الگوی مدیریتی مناسب در حوزه کشاورزی و طرح آن به مرکز،می توانیم از امکانات ملی بهره مندی بیشتری داشته باشیم.

استاندار قزوین ادامه داد:تولید کنندگان باید با دلگرمی به تولید ادامه دهند و بدون هیچ نگرانی همواره دولت تدبیر و امید را پشتیبان خود بدانند.

وی در ادامه سخنان خود براحداث صنایع تبدیلی،تقویت و افزایش تولید محصولات گلخانه ای تاکید کرد و افزود:نوین کردن سیستم آبیاری در بخش کشاورزی زمان بر است ولی صرفه جویی در میزان آب مصرفی ، افزایش و کیفیت میزان تولید محصولات کشاورزی را به دنبال خواهد داشت.

همتی تصریح کرد:نصب کنتورهای هوشمند،مصدود کردن چاه های غیرمجاز،مدیریت بهینه سازی مصرف آب در حوزه کشاورزی از موارد مهمی است که باید در استان جدی گرفته شود.

استاندار قزوین در ادامه بربهره مندی مناسب از توانمندی های استان و استفاده از تجارب استان های موفق در حوزه کشاورزی تاکید کرد.

همتی افزود: اقدامات مناسب و مفیدی از جمله تشکیل شورای کشاورزی بصورت هفتگی که در زمان مدیریت استاندار قبل در استان بنا نهاده شده است نباید مسکوت بماند بلکه باید ادامه یابد.

وی در ادامه افزود:در حوزه کشاورزی نیز اولویت بندی موضوع مهمی است که باید جدی گرفته شود و برقراری یک سیستم مدیریتی مناسب با نظارت کارشناسی در خصوص مصرف منابع ابی در اولویت و روش های دیگر نیز در مراحل بعدی مورد توجه مدیران این بخش قرار گیرد.

همتی بر خروجی موثر نشست های مربوط به بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود :برگزاری جلسات و اتخاذ تصمیمات ،صرفا مشکلات را حل نخواهد کرد بلکه اجرایی شدن مصوبات از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.

استاندار قزوین با تاکید بر اینکه برای تقویت کشاورزی استان باید جهادی عمل کنیم، افزود:با عنایت به اهمیت اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی، توجه به تولید کالاهای استراتژیک ،افزایش میزان و کیفیت محصولات تولیدی،توانمندی اقتصاد خانوار،افزایش اشتغال باید از حیطه ی کار ادارای فراتر رود و به یک اقدام انقلابی با تلاش شبانه روزی همراه با نو آفرینی تبدیل شود.

وی ادامه داد:کار جهادی همراه با تلاش مستمر و کارشناسی در حوزه کشاورزی باید در استان به یک فرهنگ تبدیل شود.

همتی تاکید کرد: باید ایده های جدید و کارآمدی درخصوص تقویت کشاورزی استان ترسیم شود تا در سفر هیات دولت به استان مطرح و مورد تصویب قرار گیرد.

وی افزود:ترسیم یک الگوی مدیریتی مناسب با هدف شتاب در توسعه ی استان ضروری است و این مهم یک هنر مدیریتی است که مدیریت زمان نیز در این راستا بسیار مهم خواهد بود.

در این دیدار نیاز علی ابراهیمی پاک مدیرکل جهاد کشاورزی استان به ارایه گزارشی از وضعیت کشاورزی در استان پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار