سومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای «معلولین کویر» در نیمه دوم بهمن‌ماه در مشهد برگزار خواهدشد.
کد خبر: ۱۳۳۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 23 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علی روحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دوره‌های قبل این جشنواره به صورت استانی برگزار می‌شد، اظهار کرد: سومین جشنواره تئاتر معلولین کویر به صورت منطقه‌ای و با حضور استان‌های خراسان‌رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد و کرمان همراه است که مرحله کشوری این جشنواره نیز در تهران برگزار خواهدشد.

مسئول کمیته فنی سومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولین کویر با اشاره به اینکه 100 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده‌است، تصریح کرد: از بین آثار دریافتی، 60 اثر پذیرفته‌ شده‌ که نیمه دوم دی ماه‌ نیز بازبینی نهایی آثار انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آثار این جشنواره دربرگیرنده موضوعات آزاد مانند موضوعات اجتماعی، دفاع‌مقدس، مذهبی است که هیات بازخوان این جشنواره را نیز استاد رضا کمال‌علوی، علی حاتمی‌نژاد و فرشید تمری تشکیل می‌دهند.

روحی اهداف این جشنواره را برشمرد و عنوان کرد: هدف از برگزاری سومین جشنواره تئاتر منطقه‌ای معلولین کویر، پرداختن به آسیب‌های اجتماعی معلولین، نابینایان، ناشنوایان، کم‌شنوایان، زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست و بچه‌های کار است که از این طریق بسترسازی مناسبی فراهم شود.

وی افزود: سعی بر آن است که با برگزاری این جشنواره آگاهی‌های مردم نسبت به این قشر افزایش یابد، همچنین زمینه‌ای برای بالا رفتن اعتماد به نفس این افراد با مقوله تئاتر ایجاد شود که بتوانند توانایی‌های خود را با نمایش به تصویر بکشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار