ریاست مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان: رئوس ارتقای درآمد سرانه باید بر اساس الگوی اسلامی ایرانی توسعه، اقتصاد مقاومتی با استفاده از مزیت‎های پیش‎رو، بهره‎گیری از نظریات علمی مرتبط بومی شده و تلفیقی، استفاده از استراتژی توسعه کشور، استان باشد.
کد خبر: ۱۳۲۵۴۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 21 November 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسین پیش‎قدم ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای برنامه‎ریزی استان گلستان اظهار کرد: رئوس ارتقای درآمد سرانه باید بر اساس الگوی اسلامی ایرانی توسعه، اقتصاد مقاومتی با استفاده از مزیت‎های پیش‎رو، بهره‎گیری از نظریات علمی مرتبط بومی شده و تلفیقی، استفاده از استراتژی توسعه کشور، استان و سایر اسناد بالادستی باشد.

وی مدیریت هوشمند اقتصادی مبتنی بر تحلیل را از اهداف مزیت‎های پیش‎رو برشمرد و تصریح کرد: مجموعه‎ای از جهت‎دهی‎های منسجم باید پایه‎ریزی شود، پیش‌نیاز این برنامه برگزاری دوره‎های آموزشی و تخصصی است، تشکیل سازمان اجرایی قدرتمند و ایجاد انگیزه‎های لازم برای سازمان اجرایی از مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مزیت‎های پیش‎رو در گلستان تدوین شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان با اشاره به تدوین مزیت‎های پیش‎رو در استان گفت: این مزیت‎ها یک مدل اقتصادی است که می‎تواند به رشد و شکوفایی استان کمک کند.

پیش‎قدم با بیان اینکه مبادله موافقت‎نامه اصولی دستگاه‎های اجرایی صددرصد انجام شده و جهش دوبرابری داشته است، افزود: مبادلات به 50 درصد اعتبارات عمرانی رسیده و دستگاه‎های اجرایی نسبت به موافقت‎نامه باید اهتمام لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به الزامات شاخص‎های ماده 180 سند بودجه سال 1394 گفت: اطلاعات دستگاه‎های اجرایی در این زمینه تهیه شده است و دستگاه‎ها باید برخورداری ظرفیت‎های اعتباری بودجه را اعلام کنند.

دستگاه‎های اجرایی پروژه‎های قابل واگذاری به بخش خصوصی را شناسایی کنند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان بر لزوم شناسایی پروژه‎های قابل واگذاری به بخش خصوصی توسط دستگاه‎های اجرایی تاکید کرد و بیان داشت: دستگاه‎های اجرایی نسبت به شناسایی پروژه‎های نیمه‎تمام قابل واگذاری به بانک‎ها هنوز هیچ اقدامی نکردند.

پیش‎قدم با اشاره به رفع موانع تولید گفت: دستگاه‎های اجرایی استان هنوز گزارش در این زمینه به سازمان اقتصاد و دارایی ارائه نکردند.

وی درخصوص مزیت‎های پیش‎رو بیان داشت: هسته اصلی این مهم از سال 1391 در معاونت برنامه‎ریزی وقت تشکیل شد که طی سال‎ها با تغییراتی مواجه شد تا چکش‎کاری شود.

گلستان در اشتغال ناقص رتبه 30 کشور را دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان به چرایی شناسایی مزیت‎های پیش‎رو در استان پرداخت و اظهار کرد: یکی از دغدغه‎های استان موضوع سرانه محصول داخلی بوده که از سال 1379 الی 1391 سرانه محصول داخلی استان از کشور کمتر بود، به طوریکه سرانه ناخالص داخلی استان در سال 1391 حدود 50 میلیون ریال و در کشور 85 میلیون ریال بوده است.

پیش‎قدم گفت: روند شکاف در تولید ناخالص داخلی سرانه استان و کشور سبب شده تا استان گلستان با آسیب‎های بیشتری طی این سال‎ها مواجه شود، درآمد سرانه هر گلستانی در سال 1391 حدود 2293 هزار تومان که کمتر از درآمد سرانه کشور بوده است، درآمد ماهانه سرانه هر ایرانی در این سال 708 هزار تومان و در استان گلستان 414 هزار تومان بوده است.

وی نرخ بیکاری بالا و افزایش سهم اشتغال ناقص را یک ضعف اساسی خواند و بیان داشت: گلستان در اشتغال ناقص رتبه 30 کشور را دارد که باید در این زمینه توجه لازم صورت بگیرد.

گپ تاریخی سبب عملکرد منفی در شاخص‎های ارزیابی جشنواره شهید رجایی شد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی گلستان درخصوص تقدیر دستگاه‎های اجرایی در جشنواره شهید رجایی گفت: دستگاه‎های برتر با شاخص‎های سال 91 در جشنواره شهید رجایی ارزیابی شدند.

پیش‎قدم بیان داشت: با توجه به اینکه شاخص‎های ارزیابی جشنواره شهید رجایی ابلاغ نشده بود، دستگاه‎های اجرایی استان گلستان براساس شاخص‎های سال 1391 مورد ارزیابی گرفتند.

وی گفت: گپ تاریخی در سال‎های 1391 و 1392 سبب شد تا روند شاخص‎های ارزیابی در جشنواره شهید رجایی منفی نشان داده شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار