مدیر سازمان تعاون روستایی هرمزگان گفت: برای نخستین بار کشت پاییزه سیب‌زمینی در زمین‌های زراعی شرکت سهامی زراعی جگین انجام شد و تا پایان سال نتایج آن اعلام می‌شود تا زارعان و کشاورزان جاسکی بتوانند از نتایج آن استفاده کنند.
کد خبر: ۱۳۲۳۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴ 21 November 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی، سیروس اسدپور در جلسه کارگروه بازرگانی سازمان اظهار داشت: ما به شکل پایلوت و آزمایشی این کشت را در زمین‌های شرکت سهامی زراعی جگین منطقه جاسک آغاز کردیم و امیدواریم با دستیابی به نتایج مفید و موثر بتوانیم اهداف واقعی را عینیت ببخشیم.
 
 اسدپور بیان داشت: تلاش و جدیت ما بر این است تا زمینه و راهکاری حقیقی در بهره‌برداری درست و بهینه از منابع آب و خاک در تولید محصولات کیفی فراهم آید که به طور قطع در این حوزه نیازمند یک حرکت جهشی در نشان دادن الگوهای جدید کشت هستیم که به ثمربخشی فعالیت‌ها در حوزه کشاورزی منجر می‌شود.
 
وی با بیان اینکه میزان 300تن بذر سیب زمینی رقم سانته زودرس جهت کشت خریداری شده است تصریح کرد: 100 هکتار از زمین های زراعی شرکت سهامی زراعی جگین بدین منظور در نظر گرفته شده است و تا اواخر آذرماه کشت این محصول ادامه دارد.
 
مدیر تعاون روستایی هرمزگان افزود: برداشت این محصول در اواخر اسفندماه و اوایل فرودین ماه بود و پیش بینی میشود 3هزار تن سیب زمینی برداشت شود.
 
وی گفت: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا با استفاده بهینه از منابع آب و خاک بتواند تولید باکیفیتی را در محصولات متنوع کشاورزی داشته باشد که به طور قطع اطلاع‌رسانی و ترویج نهاده‌های جدید همراه با بذور مورد نیاز می‌تواند ثمربخشی خاصی را به دنبال داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار