حجت‌الاسلام سید عباس نبوی در مشهد :
یک فعال و تحلیلگر سیاسی گفت: شعار نه غزه نه لبنان مربوط به عصر کنونی نیست، بلکه بحث این شعار 30 ساله است.
کد خبر: ۱۳۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴ 21 November 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی ،حجت الاسلام سید عباس نبوی در اردوی آموزشی دانشجویی شهید مهند حلبی آغازگر انتفاضه سوم فلسطینی در هتل سحاب طرقبه گفت: در بخش‌های عمده جهان اسلام به فاصله کوتاهی آمریکایی‌ها وارد شدند و قطب جدید تشکیل دادند و توسط انگلیس برنامه ریزی‌هایی داشتند. فرانسوی‌ها هم گاهی با این دو کشور هم سو هستند؛ اما چون بین حکومت مردمی و سلطه در حال رفت و برگشت می‌باشند برخی مواقع با آنان هستند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی آمریکایی‌ها این بود که مقاومت، انقلاب و جریان ایستادگی به وجود نیاید گفت: تروریسم در ذات خاندان‌های لرد انگلیسی و ثروتمندان آمریکایی که ریشه صهیونیستی دارند هست.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: سازمان سیا و موساد برای ترور شخصیت‌های ارزنده جریان انقلابی به وجود آمده اند و انگلیس در این ترورها دست برتر را نسبت به صهیونیسم و آمریکا دارد.
حجت الاسلام نبوی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها در برابر مقاومت شکل گرفته جریان نفوذ را مطرح می‌کنند، گفت: در زمان پهلوی شخصی به نام شهریاری را آموزش دادند به طوری که وی توانست در بین جریان‌ها و گروه‌ها نفوذ کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در جریان نهضت‌ها از دو مسیر برای نفوذ استفاده می‌کنند؛ یکی اینکه نیرو می‌سازند و وارد نهضت می‌کنند یا اینکه از درون خود نهضت نیرو می‌گیرند.

این فعال سیاسی ادامه داد: آمریکایی با روش نفوذ در جریان‌های مقاومت کشورها آنها را به نابودی می‌کشانند.

حجت الاسلام نبوی با اشاره به اینکه زمانی که انقلاب‌ها در کشورها به پیروزی برسند آمریکایی‌ها سعی می‌کنند تا آن مملکت را خودشان اداره کنند، گفت: آمریکایی‌ها می‌گویند چون آنها برای ساخت کشورشان به صنعت و تکنولوژی نیاز دارند به سمت ما می‌آیند و ما می‌توانیم نظراتمان را بر آنان اعمال کنیم.

وی با اشاره به نهضت مشرطه با بیان اینکه آمریکا و انگلیس در ایران به لحاظ اینکه جریان روحانیت و علما قوی بود نمی‌توانستند استقرار پیدا کنند، خاطرنشان کرد: آنها از آشفتگی مشروطیت استفاده کردند و رضاخان را در راس حکومت قرار دادند. آنها این روش را در بسیاری از کشورها ایجاد کردند که افراد بی عرضه را حاکم می‌کردند.

حجت الاسلام نبوی ادامه داد: آمریکایی‌های سعی می‌کنند در جریان انقلاب‌های مردمی تعدادی از افراد را بخرند، آنان همچنین سعی می‌کنند افراد دیگری را نیز وابسته به خود کنند.

این فعال سیاسی با یادآوری اینکه آنان سعی می‌کردند که امام خمینی(ره) را وادار به تمرکز به جریان‌های داخلی کشور کنند، گفت: دعوای جریان‌های سیاسی داخلی سر این موضوع است. این شعار نه غزه نه لبنان مربوط به عصر کنونی نیست، بلکه بحث این شعار 30 ساله است.

حجت الاسلام نبوی با اشاره به اینکه بعد از ارتحال امام خمینی(ره) می‌گفتند قضیه جهان اسلام تمام شده گفت: آنان سعی کردند حرکت امام خیمنی(ره) را کوچک جلوه بدهند.

وی افزود: امام راحل توانستند با امداد الهی نتایج مسیر الهی را نشان دهند. برخی باور نمی‌کردند که در برابر آمریکا می‌توان ایستاد؛ اما امام این واقعیت را به همه نشان دادند و زمانی که موفقیت در پیروزی انقلاب حاصل شد تحولاتی رخ داد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در خصوص تقویت حزب الله لبنان ایستادگی کردند در حالی که هیچ کس با ایشان همدل و همگام نبود.

حجت الاسلام نبوی افزود: مقام معظم رهبری تا شکل گیری بنیان حزب الله لبنان پای کار ایستادند و این جریان توانست جایگاه خود را پیدا و تبدیل به جریان مقاومت و سازماندهی شده شود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بقیه مسائل را فرعی کرد و به آنان نپرداخت. اولویت ما مقاومت اسلامی، منطقه اسلامی و آنچه به عنوان بنیان مقاومت از نظر اهل بیت(ع) می‌باشد و عمده جدایی برخی از رهبر انقلاب همین جا بود.

این فعال سیاسی گفت: امروز ما به جایی رسیده‌ایم که جریان کاملا معکوس شده یعنی آمریکا دیگر نمی‌تواند آدم‌ها را عنصر خود کند. دیگر در منطقه کسی حاضر نیست که مزدور آمریکا شود و بدین ترتیب هزینه آمریکا در حال سوخت شدن است.

نبوی با بیان اینکه آمریکایی‌های سعی کردند تا کاپیتولاسیون را در کشورهای عراق و افغانستان به امضا برسانند گفت: مسئولین این کشورها حاضر نشدند این قرارداد ننگین را بپذیرند و تلاش‌های آمریکایی‌ها در این زمینه کاملا بی فایده بوده است.

حجت الاسلام نبوی با بیان اینکه جریان انقلاب اسلامی ما بی نظیر است، خاطرنشان کرد: بسیاری از حکومت‌ها برای بازپس گری سرزمین‌های از دست رفته خود از قاعده سیاسی و نظامی یعنی کوبیدن استفاده می‌کنند؛ انقلاب ما در جریان جنگ هشت ساله از چنین قاعده ای استفاده نکرد اکنون منطقه در شرایطی است که آمریکا و غرب نمی‌توانند به راحتی از مسیحیان نیرو بگیرند و حتی یهودیان نیز دچار تردید شده‌اند.

نبوی ادامه داد: یک حرکت قوی و منسجم آغاز شده است.اما از نظر نظامی دچار ضعف نیستیم، ضعف ما در بعد سیاسی و فرهنگی به صورت بین المللی است.

این فعال سیاسی افزود: متاسفانه موج سازی سیاسی و فرهنگی نداریم ما نیاز داریم که با عناوین و فرصت‌های مختلف مسائل را مطرح کنیم.

حجت الاسلام نبوی خطاب به جوانان گفت: این بار موشکهای ایرانی خیال جوانان ما را راحت کرده نباید در این خصوص ساده اندیشی کنیم چون آمریکا چشم به داخل جامعه ما دوخته است. مانیاز داریم ابعاد اجتماعی خود را گسترده کنیم و همچنین نباید کسانی را که در رفتارشان دچار اشتباه هستند را از خود ندانیم باید سراغ این گونه افراد برویم و عقبه سیاسی و فرهنگی آنها را تامین کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه بخشی از سیاسیون بزرگ کشور نامه امام خمینی(ره) را در خصوص فراگیری اسلام باور نکردند، گفت: آنان فکر کردند که امام خمینی(ره) این مرقومه را طی یک مسئله تبلیغاتی نوشته و ما امروز می‌بینیم که این گونه نیست.

کتایون حسینی / خبرنگار تابناک رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار