مدیرکل ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان 22 آذرماه در همدان برپا ‌می‌شود، گفت: این نمایشگاه تا یک هفته در همدان پذیرای علاقمندان است.
کد خبر: ۱۳۱۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۰ 19 November 2015

مدیرکل ارشاد اسلامی همدان با بیان اینکه نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان 22 آذرماه در همدان برپا ‌می‌شود، گفت: این نمایشگاه تا یک هفته در همدان پذیرای علاقمندان است.

به گزارش تسنیم؛ فاضل عبادی ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: افتتاحیه این نمایشگاه صبح روز 22 آذرماه انجام می‌شود که تا یک هفته علاقمندان می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی با بیان اینکه همدان از سال گذشته به عنوان قطب فرهنگی برنامه‌های کودک و نوجوان مطرح شده است، عنوان کرد: این نمایشگاه در3 بخش کتاب کودک و نوجوان، بخش محصولات فرهنگی بخش آموزشی و فعالیت‌های فرهنگی کودک و نوجوان برپا می‌شود.

مدیرکل ارشاد همدان گفت: در این دوره از نمایشگاه محصولات حداقل با 30 درصد تخفیف به علاقمندان ارائه می‌شود که 10 درصد تخفیف از سوی ناشران، 10 درصد یارانه از سوی ارشاد همدان و 10 درصد نیز نیز از سوی معاونت وزارت ارشاد در همدان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف تقویت اقتصاد فرهنگی و دسترسی آسان مخاطبان به تازه‌های نشر با حضور ناشران سراسر کشور در همدان برپا می‌شود، تصریح کرد: ناشران علاقمند به حضور در این نمایشگاه می‌توانند تا 29 آبان‌ماه جاری از طریق سایت مؤسسه نمایشگاه فرهنگی برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کنند.

عبادی اظهار داشت: در این دوره تلاش کردیم تا با هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و قرآنی استان برنامه‌های خوبی را در نمایشگاه برگزار کنیم، ضمن اینکه تعدادی از دستگاه‌های فرهنگی نیز در این نمایشگاه غرفه دارند.

مدیرکل ارشاد همدان افزود: اجرای برنامه‌های جنبی در نمایشگاه‌ها و اجرای برنامه‌های ویژه در هر روز از این هفته، برپایی غرفه‌های نماز، بهزیستی، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، امور مساجد و مؤسسات قرآنی در این دوره پیش‌بینی شده است.

عبادی با اشاره به اهمیت و فایده‌های خواندن کتاب برای کودکان و نوجوانان عنوان کرد: خواندن کتاب با صدای بلند برای بچه‌ها، زمینه‌های موفقیت بیشتر آنان را در مدرسه ایجاد، پایه‌های دانش و آگاهی را از کودکی برای بچه‌ها بنیان می‌گذارد، به رشد و تصحیح قدرت گویایی بچه‌ها کمک می‌کند.

وی افزود: قصه‌ها، جنبه‌های تخیلی و مهارتی اندیشه و رفتار کودکان را تقویت می‌کنند، ضمن اینکه کتاب‌خوانی گنجینه‌های واژگانی کودکان را پربار کرده و آنان را برای خواندن و نوشتن بهتر آماده می‌سازد.

عبادی اظهار داشت: والدین و مربیان کودکان برای علاقه مند کردن فرزندان خود به مطالعه و نیز به منظور رشد و پرورش فکری، تقویت مهارت‌های زندگی، قصه گویی و کتاب خوانی برای کودکان را یکی از اولویت‌های کاری خود بدانند.

به گزارش تسنیم، نمایشگاه سراسری کتاب کودک و نوجوان از 23 آذرماه امسال الی 30 آذر در محل نمایشگاه بین المللی همدان برپا است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار