سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شیراز گفت: این اداره با تخریب خانه هایی که به منقل خانه و محل مصرف مواد مخدر در بافت تاریخی شیراز تبدیل شده و در فهرست آثار ملی ثبت شده نیستند، مخالف نیست.
کد خبر: ۱۳۰۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 17 November 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: سیدامین قاسمی شامگاه دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شیراز افزود: میراث فرهنگی شهرستان آماده است در مدت 48 ساعت به استعلام ها درباره ثبت بودن یا نبودن خانه های واقع در بافت تاریخی شیراز پاسخ دهد و همکاری لازم را برای مقابله با منقل خانه ها در این منطقه داشته باشد.
این اظهارات پس از آن مطرح شد که سرهنگ محمد ثابت رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان شیراز در این جلسه اظهار کرد: در برخی خانه های محله سنگ سیاه واقع در بافت تاریخی شهر، خرده فروشی مواد مخدر ادامه دارد که انتظار است دادستانی دستور تخریب این خانه ها را به شهرداری صادر کند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شیراز با بیان این که بافت تاریخی هویت شهر شیراز تلقی می شود، گفت: شیراز در میان کلانشهرهای کشور بزرگترین بافت تاریخی را در خود جای داده است و فارس به عنوان بزرگترین قطب گردشگری کشور مطرح است.
وی اظهار کرد: هویت شیراز وابسته به بافت تاریخی این شهر است و در صورت حفظ و احیای این بافت، از کیان و آبروی شهر دفاع کرده ایم.
قاسمی افزود: جابجایی مراکز گذری کاهش آسیب موسوم به D.I.C از بافت تاریخی به دیگر مناطق نه تنها آسیب های کمتری متوجه گردشگری در شیراز می کند بلکه زمینه ایجاد هتل ها و مراکز اقامتی برای گردشگران در این منطقه را فراهم می کند.
به گفته زین العابدین نیک مرام معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شیراز، از یک هزار و 800 هکتار محدوده شهر شیراز، 365 هکتار در محدوده بافت تاریخی و سنتی است.
در مراکز گذری کاهش آسیب موسوم به D.I.C خدماتی از قبیل سرنگ استفاده نشده را با هدف جلوگیری از انتشار بیماری های عفونی نظیر ایدز و هپاتیت در اختیار مصرف کنندگان مواد مخدر قرار می گیرد.
بیماری ایدز و هپاتیت C یکی از ابعاد معضل اعتیاد است و یکی از راه های انتشار آن استفاده از سرنگ مشترک در میان معتادان تزریقی است. به واسطه حضور معتادان در بافت تاریخی شیراز از جمله منطقه سنگ سیاه، شمار قابل توجهی از مراکز گذری کاهش آسیب در این منطقه فعالیت داشته اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار