کد خبر: ۱۲۹۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 15 November 2015
رئیس جهاد دانشگاهی گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان پیشرفت کشور را در همه جوانب به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ‌حمیدرضا طیبی ظهر امروز در مراسم رونمایی از داروی گیاهی دیابت که در پارک علم و فناوری رونمایی شد اظهار داشت: یکی از راهکارهای اساسی و موثر برای پیشرفت کشور توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی ادامه داد: کشور برای توسعه و پیشرفت بیشتر نیازمند تحقیقات و پژوهش است لذا با توسعه این شرکت‌ها می‌توانیم در ابعاد مختلف کشور را با رشد و توسعه همه‌جانبه همراه کنیم.

رئیس جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در زمینه اقتصادی نیز شاهد رشد و پیشرفت باشیم باید نگاهمان به سمت توسعه علم و دانش باشد.

طیبی با بیان اینکه اگر امروز کشور در بعدهای مختلف شاهد رشد و شکوفایی است مرهون تلاش‌های محققان و پژوهشگرانی است که با دستیابی به علوم و دانش مختلف توانسته‌اند پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرده و کشور را به سمت تحولات اساسی سوق دهند.

وی تأکید کرد: می‌توانیم با تکیه به شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر توسعه و پیشرفت را به درستی طی کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی در بخشی دیگر از سخنان خود با اعلام اینکه مسئولان باید نگاه ویژه و اساسی را بر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند خاطرنشان کرد: امیدواریم با نگاه ویژه به این مهم بخشی از مشکلات در این زمینه مرتفع شود.

در ادامه این مراسم دبیر انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی نیز طی سخنانی با اعلام اینکه هم‌اکنون یک‌هزار و 743 پروانه به منظور ساخت گیاهان دارویی در کشور صادر شده است افزود: استفاده از گیاهان دارویی باید بیش از پیش در بین مردم نهادینه شود.

جعفر میرفخرایی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم فرهنگ استفاده از داروهای گیاهی را در بین مردم بیش از پیش ترویج دهیم باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و نکات آموزشی را در این خصوص در اختیار مردم قرار دهیم.

وی تأکید کرد: البته تاکنون اقداماتی به منظور ترویج این فرهنگ انجام شده است اما هنوز کافی نیست.

این مسئول افزود: در این راستا انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی باید تلاش‌های خود را برای ارتقای استفاده مردم از گیاهان دارویی دو چندان کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار