رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان با بیان اینکه مناطق آزاد تنها در زمان بروز مشکل خود را جزو هرمزگان می‌دانند، از نرخ بیکاری 32 درصدی و پیگیری برای تصویب طرح الزام به‌کارگیری 50 درصد نیروهای بومی در واحدهای صنعتی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 14 November 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از فارس، صالح دریانورد صبح امروز در نشستی مرتبط با برنامه‌ریزی و اشتغال در هرمزگان با بیان اینکه بیکاری مهمترین چالش کنونی و پیش‌ روی این استان به شمار می‌رود، اظهار داشت: توسعه هرمزگان توسعه‌ القایی است و از این رو توسعه صنعتی حاصله نتوانسته است، به طور مستقیم زندگی مردم و سایر بخش‌ها را در این استان تحت تاثیر قرار دهد، به نحوی که ساکنان و نیروهای ماندگار در استان نیز بعضا از تصدی شغل‌های ساده محروم می‌شوند.
 
*بوشهر و خوزستان بخشنامه به کارگیری نیروهای بومی را مصوب کرده‌اند
 
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری جوانان در هرمزگان 32 درصد است، ادامه داد: یکی از مطالبات جدی مردم استان، بهره‌مندی ساکنان استان از فرصت‌های شغلی موجود در صنایع غرب شهر بندرعباس است.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان با بیان اینکه در استان‌های بوشهر و خوزستان با اخذ مصوباتی زمینه الزام به‌کارگیری 50 درصد از نیروهای واحدهای صنعتی از نیروهای ساکن و ماندگار فراهم شده است، اظهار امیدواری کرد که در کابینه دولت با این درخواست هرمزگان نیز موافقت و مشکل اشتغال نیروهای بومی و ساکن استان رفع شود.
 
دریانورد گفت: اشتغال پایدار ساکنان و نیروهای ماندگار در استان، می‌تواند پدیده‌هایی همانند اقتصاد زیرزمینی و قاچاق را کم‌رنگ و در نهایت به پایداری امنیت ملی و اقتصادی کمک کند.
 
این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر نرخ بیکاری در شهرستان بشاگرد برابر با 50 درصد است، یادآور شد: عدم مشارکت مردم در توسعه و عدم توجه لازم ظرفیت‌های توسعه‌ای مناطق آزاد از جمله اموری است که باید مورد اصلاح و تغییر ساختار قرار گیرد.
 
به گفته دریانورد در هرمزگان مناطق آزاد تنها در بروز مشکلات اجتماعی و امنیتی خود را جزو هرمزگان می‌دانند و برای رفع مشکلات خود به استانداری مراجعه می‌کنند، و این در حالیست که هیچ گونه همکاری برای رفع مشکلات با استان ندارند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طی روزهای گذشته بارندگی‌ها خوبی در هرمزگان حاصل شده است، اضافه کرد: برای توسعه و پایداری منابع آبی در هرمزگان نیازمند بودجه‌ و اعتبارات هستیم که درخواست آن را به سازمان داده‌ایم.
 
*12 سال از عمر پروژه بیمارستان 220 تختخوابی بندرعباس می‌گذرد
 
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 12 سال از آغاز ساخت بیمارستان 220 تختخوابی بندرعباس می‌گذرد، خواستار این شد که سازوکاری فراهم شود که امور ساخت و تولی‌گری این بیمارستان از راه و شهرسازی به علوم پزشکی هرمزگان واگذار شود.
 
دریانورد با بیان اینکه مردم هرمزگان برای دریافت نیازهای درمانی خود راه استان‌های دیگر از جمله یزد را در پیش می‌گیرند، گفت: در هرمزگان بیمارستان سوانح سوختگی نداریم و مردم از کمبود امکاناتی همانند تخت آی سی یو در رنج هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار