نوبخت درباره بیماری لکه سفید میگو نیز که موجب خسارت فراوانی به کشاورزان استان های همجوار هرمزگان شده و ممکن است این استان را نیز درگیر خود کند،‌ اظهار داشت:‌ مبلغ 600 میلیون تومان هم برای این منظور تخصیص می دهیم تا اقدامات پیشگیرانه فوری و ضربتی برای مهار این بیماری در استان هرمزگان در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۲۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹ 13 November 2015
به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،‌ محمد باقر نوبخت معاون اول رئیس جمهور در بخش پایانی سفر یک روزه خود به استان هرمزگان که برای بازدید از مناطق سیل زده این استان و ابلاغ پیام تسلیت رئیس جمهور به خانواده 15 کشته شده سیل در این استان صورت گرفت، اظهار داشت: کشاورزان این استان بنا بر آمار سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان حدود 440 میلیارد تومان وام و دیرکرد و بهره به بانک ها مقروضند که از این میان 241 میلیارد تومان آن دیرکرد و بهره است.

وی گفت:‌ برای حل مشکل کشاورزان هرمزگان و به پیشنهاد استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و با توجه به انبوه خشکسالی های اخیر و بیماری جاروک جادوگر در این استان، بنده به نمایندگی از دولت این قول را می دهم که تلاش کنیم تا سود و دیرکرد کشاورزان استان هرمزگان را به مبلغ 241 میلیارد تومان را دولت تقبل کند و علاوه بر آن، اصل تسهیلات کشاورزان را نیز بر اساس یک معیار مشخصی، به صورت اقساط بلند مدت درآورد تا کشاورزان بتوانند آن را به تدریج پرداخت کنند.

نوبخت همین طور درباره بیماری لکه سفید میگو نیز که موجب خسارت فراوانی به کشاورزان استان های همجوار هرمزگان شده و ممکن است این استان را نیز درگیر خود کند،‌ اظهار داشت:‌ مبلغ 600 میلیون تومان هم برای این منظور تخصیص می دهیم تا اقدامات پیشگیرانه فوری و ضربتی برای مهار این بیماری در استان هرمزگان در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت:‌ علاوه بر این، تمام طرح هایی که بتوان آنها را با تزریق اعتبار مناسب و تا پایان سال به بهره برداری رساند را نیز تامین اعتبار می کنیم. من قول می دهم که از زیر سنگ هم شده اعتبار اجرای پروژه های نیمه تمام با پیشرفت بالای 80 درصد در هرمزگان را که بتوان آنها را تا دهه فجر افتتاح کرد، تامین کنم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار