نایب رئیس اول مجلس:
نایب رئیس اول مجلس با اشاره به اینکه مردم در قدم اول و مسئولین در گام دوم باید از مصرف به تولید روی آورند، گفت: اقتصاد مبتنی بر دانش راه را برای خلق قدرت و ثروت فراهم می‌کند.
کد خبر: ۱۲۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸ 13 November 2015
حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسمی با عنوان منشور عزت که به مناسبت عزاداری دهه اول ماه صفر در جمع مردم شاندیز برگزار شد با بیان اینکه جاودانگی قیام عاشورا به حکم اراده خدا بود، اظهار کرد: ماه محرم و صفر یادآور یک قیام حیات‌بخش و اسارت تاریخ‌ساز و شهادت عزت‌آفرین برای امت اسلام و جامعه بشری است.

وی با اشاره به ویژگی‌های حق و باطل بیان کرد: مهم‌ترین ویژگی حق، اصالت و ریشه‌های آن است که سبب استحکام آن می‌شود. یکی از ویژگی‌های برجسته کربلا این بود که ریشه‌های آن در ایمان به خدا، دفاع از حق و مقابله با باطل و ظلم استوار یافته است و این ریشه‌های مستحکم بر اصول قطعی عقلانی و وحیانی نهاده شده است که باعث جاودانگی و ماندگاری آن در طول تاریخ قرار گرفته است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صرف ملاک قرار گرفتن در کنار حق بودن نیست، اظهار کرد: ایستادگی در کنار حق و برای خدا و اطاعت از فرمان او از دیگر ویژگی‌های قیام عاشورا به شمار می‌رود که همه آنها به سوی شهادت و در اطاعت از فرمان خدا توانست عاشورا را به عنوان تابلویی ماندگار و جاوید در تاریخ اسلام و بشریت تبدیل کند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به خطبه‌های حضرت زینب (س) در کاخ یزید دلیل تأثیرپذیری شگرف سخنان ایشان را حق‌طلبی و حق‌محوری دانست و خاطرنشان کرد:‌ یک انسان مؤمن باید با الگوگیری از خانواده حضرت زهرا (س) حق‌طلب، حق‌محور و حق‌خواهی را سرلوحه زندگی شخصی خویش قرار دهد.

وی با تأکید براینکه اصلاح جامعه در گرو اصلاح فرد و خانواده است، تصریح کرد: یک جامعه اسلامی که با الگوگیری از کربلا و عاشورا بنا نهاده شده است باید افزون بر حیات شخصی در زندگی سیاسی و اجتماعی نیز حق‌مدار و حق‌طلب باشد تا اصلاح جامعه محقق شود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی وجود رهبری را به عنوان یکی از برجسته‌ترین شاخصه‌ها که حیات سیاسی ما براساس حق بنا نهاده شده است دانست و تأکید کرد: اگر مدیریت و زعامت سیاسی کشوری در دست انسانی باشد که مورد رضای خدا است آن جامعه موفق می‌شود و امروز حکومت ایران در دست فقیه عادل، شجاع، مدیر و مدبر و بنده خدا که متواضع در برابر خدا و بندگان او و نیز ایستاده در برابر نظام سلطه آمریکا و تمام زیاده‌خواهان است، قرار دارد.

ابوترابی‌فرد اقتدار، عزت و جایگاه کنونی ایران را مرهون تدبیر رهبر معظم انقلاب خواند و یادآور شد: اگر در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی پیروز شدیم، اگر از تحریم‌ها و فشارها با قدرت عبور کردیم و امروز ایران نماد قدرت و اقتدار در منطقه است، تمام اینها دستاوردها نعمت و سرمایه وجود رهبری است.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت دشمن و دشمن‌شناسی اظهار کرد: امروز نظام حاکم بر جهان دشمن بشریت است و مدیریت آن در دست رژیم آمریکا است که با آزادی، استقلال و حضور اسلام در دنیا سر ستیز دارد اما باید توجه داشت کل یوم عاشورا و کل یوم‌الارض کربلا است و همواره باید نسبت به نفوذ دشمن آگاهی و اطلاع داشت.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت عراق بیان کرد: حکومت عراق که در گذشته به دست صدام مزدور بود ولی تمام جنایات بزرگ او علیه ایران و عراق با حمایت‌های آمریکا بود و اینکه امروز آن مزدور با اراده خدا و دعای مستجاب خانواده‌های شهدا ریشه‌کن شد و مردم عراق سرنوشت‌شان را خود در دست گرفته‌اند ولی امروز بار دیگر داعش با حمایت آمریکا باعث اختلال در امنیت این کشور شده که تمام قدرت و سلاح آنها از سوی آمریکا فراهم می‌شود.

وی با اشاره به مقاومت مردم لبنان و سوریه گفت: دلیل این مقاومت و پیروزی این کشورها این است که با قدرت و صلابت و ایمان در مقابل نظام سلطه افسارگسیخته حاکم ایستادگی کردند.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه دشمنان همیشه در فکر ضربه زدن به پیکر اسلام و ملت ایران هستند، اظهار کرد: ملت ایران باید با الهام از عاشورا جبهه داخلی خود را مستحکم کند و با توجه به رویکردها و تدبیرهای رهبری در کنار ایشان و در یک جبهه واحد قرار گیرند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی دانش‌افزایی را به عنوان یکی از راههای افزایش قدرت در کشور خواند و تصریح کرد: جوانان، دانشجویان و همه ملت ایران باید به سمت قله‌ها و مرز علم و دانش با سرعت حرکت کند و نباید این سرعت علمی را کاهش دهند چرا که ملت ایران بر بام قدرتمند علم است که می‌تواند به جایگاه حقیقی خود دست یابد.

وی افزود: جوانان را باید به تحصیل علم و دانش و نه مدرک تربیت کرد تا با دستیابی به قدرت و فناوری‌های نوین در پیشرفت و رسیدن به قدرت، کشور را یاری کنند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی قدرت دفاعی را رمز اقتدار کشور دانست و بیان کرد: قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران به معنای حقیقی بازدارنده نفوذ دشمن است اما در کنار قدرت علمی، قدرت دفاعی و سیاسی ما به قدرت اقتصادی نیز نیاز داریم.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: جوان ایرانی نباید بیکار باشد ایران باید به کارخانه‌ بزرگ تولید کالا و خدمات تبدیل شود چرا که تمام امکانات را برای تبدیل ایران به یک قدرت اقتصادی بزرگ، کارآمد، دانش‌بنیان و مردمی در اختیار داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم در قدم اول و مسئولان در گام دوم باید از مصرف به تولید روی آورند و راه را برای حضور دانش در عرصه تولید هموار کنند. چرا که اقتصاد مبتنی بر دانش و علم راه را برای خلق قدرت و ثروت هموار می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار