نوبخت و هاشمی وزیر بهداشت وارد هرمزگان شدند
محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و هاشمی وزیر بهداشت و درمان به منظور بازدید و بررسی وضعیت مناطق سیل زده استان هرمزگان وارد این استان شدند.
کد خبر: ۱۲۸۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 13 November 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان،‌ محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به منظور بازدید و بررسی مناطق سیل زده استان هرمزگان وارد بندرعباس شد.
 
معاون رئیس جمهور به همراه استاندار هرمزگان، مسئولان هلال احمر و جمعی دیگر از مسئولان این استان در حال بازدید و بررسی از مناطق سیل زده این استان است.  
 
گفتنی است که در این سفر وزیر بهداشت نیز همراه معاون رئیس جمهور بوده است. علاوه بر بازدید از مناطق سیل زده استان هرمزگان، حضور در دهمین شورای برنامه‌ریزی هرمزگان و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه نوبخت به هرمزگان است.
 
بارش های بی سابقه اخیر در استان هرمزگان باعث به وجود آمدن سیل در برخی شهرستان های این استان شده است. براساس گزارش  ها؛ در بارندگی های اخیر 13 نفر در این استان کشته و بر اثر جاری شدن سیل خسارت های زیادی به شهرستان های مختلف این استان وارد شده است.

بررسی مشکلات ناشی از سیل

معاون رئیس جمهور گفت: ‌بررسی مشکلات ناشی از سیل و اختصاص بودجه برای جبران خسارتهای وارد شده از اهداف سفرش به هرمزگان است.

 معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: میزان خسارتهای وارد شده از سیل در هرمزگان امروز برآورد و در نخستین جلسه هیات دولت که یکشنبه برگزار می شود مطرح و متناسب با خسارتها، کمکهای اولیه و تنخواه ارسال می شود.

نوبخت افزود:یک تیم ارزیابی هم از طرف سازمان مدیریت بحران و بنیاد مسکن برای ارزیابی دقیق خسارات به استان سفر می کند.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: بودجه سال 95 تا اخر ماه در کشور تنظیم می شود و در بودجه امسال به توسعه هرمزگان توجه خاصی شده است. نوبخت با بیان این که رئیس جمهور بر ظرفیتها و جایگاه استان هرمزگان در کشور تاکید دارد، افزود: قصد داریم در کوتاه ترین زمان ممکن طرحهای نیمه تمام استان تکمیل و به بهره برداری برسد.

معاون رئیس جمهور گفت: در استان طرحهای بهداشتی و درمانی خوبی در حال اجراست که امروز از این طرحها و روند پیشرفت آنها هم بازدید می کنیم.

 بیمارستان 96تختخوابی رودان هرمزگان دهه فجربه بهره برداری می رسد

با تاکید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد بیمارستان 96 تختخوابی رودان هرمزگان پس از تامین اعتبار 30 میلیارد ریالی تا دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش ایرنا، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در بازدید از روند احداث بیمارستان یاد شده، خواستار شتاب گیری روند ساخت بیمارستان 96 تختخوابی رودان شد وگفت رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان وعده داد که با تامین اعتبار لازم، این بیمارستان در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد.

دکتر هاشمی در این دیدار از تلاش های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جهت اجرای موفق برنامه نظام تحول سلامت در استان قدردانی کرد.

 ساخت بیمارستان 96 تختخوابی رودان با زیربنای 10 هزار و 800 متر مربع در پنج طبقه با اعتبار 270 میلیارد ریال از سال 88 آغاز شده و دارای بخش های اورژانس، آزمایشگاه و تمام بخش های بستری عمومی، چهار اتاق عمل، بلوک زایمانی و بخش های پاراکلینیکی است.

 در بیمارستان فعلی رودان که 64 تختخوابی است، 13 متخصص به صورت مقیم و شبانه روزی در حال خدمت رسانی به جمعیت 120هزار نفری این شهرستان هستند که پس از اجرای برنامه نظام تحول سلامت، به دلیل ارتقاء هتلینگ بیمارستان و افزایش خدمات درمانی، تعداد مراجعه کنندگان به این بیمارستان افزایش یافته است.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از اردیبهشت امسال تاکنون 55 هزار بیمار در کلینیک این بیمارستان ویزیت شدند که این آمار برابر با آمار پنج سال گذشته این بیمارستان است و علاوه بر مردم این شهرستان، بیمارانی نیز از جنوب استان کرمان و شهرستان های جیرفت و کهنوج به این بیمارستان مراجعه می کنند. شهرستان رودان با 118 هزار نفر جمعیت در فاصله 100 کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.

پیگیری وضعیت سیل زدگان هرمزگان در جلسه هیات وزیران

نوبخت هدف از سفرش به هرمزگان را ابلاغ پیام رییس جمهور به خانواده های داغدار هرمزگانی، بررسی میدانی وضعیت خسارت سیل و پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به هرمزگان اعلام کرد.

وی در بازدید میدانی از پل رودخانه زیارتعلی شهرستان رودان، از تخصیص ۶ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام عملیات ساخت پل خبر داد.

سخنگوی دولت افزود: امیدواریم با تامین به موقع اعتبار، پل زیارتعلی تا پایان سال به بهره برداری برسد.

نوبخت گفت: برای احداث پل بر روی رودخانه ماشنگی نیز اعتبار لازم پیش بینی شده است که پس از پل زیارتعلی در اولویت قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در جلسه بعدی هیات وزیران تدابیر لازم برای جبران خسارت سیل در هرمزگان اندیشیده می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، گفتنی است دربارندگیهای چند روز گذشته ۵ نفر از سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید در بخش رودخانه رودان گرفتار سیلاب شدند وجان باختند و خسارات بسیاری به بخش کشاورزی و راههای این شهرستان وارد شد.

بازدید معاون راهبردی رییس جمهور از منطقه سیل زده هرمزگان
بازدید معاون راهبردی رییس جمهور از منطقه سیل زده هرمزگان
بازدید معاون راهبردی رییس جمهور از منطقه سیل زده هرمزگان
بازدید معاون راهبردی رییس جمهور از منطقه سیل زده هرمزگان
نوبخت وضع سیل زدگان را بررسی می کند + تصاویر
نوبخت وضع سیل زدگان را بررسی می کند + تصاویر
نوبخت وضع سیل زدگان را بررسی می کند + تصاویر

اعزام تیم کارشناسی برای بررسی بحران آب در میناب

 معاون راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه هر کجا خدمات دولت موجب زحمات مردم شود مانع آن خواهیم شد، از اعزام تیم کارشناسی برای بررسی ابعاد بحران آب در میناب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدباقر نوبخت دقایقی پیش در پاسخ به فعالان زیست محیطی و اصحاب رسانه در میناب، اظهار داشت: در راستای بررسی از وضع دشت میناب و ابعاد بحران در این شهرستان به زودی تیم کارشناسی به میناب اعزام می‌شود.

 وی افزود: اگر در جایی خدمات دولت موجب زحمات مردم شود به طور قطع مانع آن خواهیم شد.  معاون رئیس جمهور همچنین در پاسخ به یکی از فعالان رسانه‌ای که دولت برای قطع انتقال آب از میناب به مرکز استان و صنایع غرب هرمزگان با توجه به بحران موجود در این شهر چه برنامه‌ای دارد، گفت: استاندار هرمزگان با اشرافی که نسبت به منطقه دارد باید تدبیری اتخاذ کند که در این بخش ناعادلانه عمل نشود و اقدامات دولت نیز موجب ضرر و زیان مردم نشود.

 وی همچنین در بازدید از مسکن مهر رضوان ضمن بازدید از واحدهای این مجتمع و شنیدن گلایه ساکنان مبنی بر مشکلات موجود، اظهار داشت: از آنجایی که سیل اخیر خسارات جانی و مالی در برداشت، وظیفه دانستیم برای بازدید از منطقه و برآورد خسارات از نزدیک در منطقه حضور پیدا کنیم و در راستای رفع مشکلات به صورت میدانی ارزیابی‌هایی صورت گیرد.

 نوبخت بیان داشت: در نشست شورای برنامه‌ریزی و مدیریت بحران استان نسبت به رفع مشکلات، جبران خسارات و پیشگیری از امور این چنینی در آینده تصمیم‌گیری می‌شود.  در این بازدید که استاندار هرمزگان، رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان، فرماندار میناب و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی معاون رئیس جمهور را همراهی می‌کردند، شهردار میناب گزارش تصویری از خسارات بارندگی اخیر و طرح بهسازی پاکوه میناب را تقدیم معاون رئیس جمهور کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار