دبیر مجمع بسیج استان همدان از تشکیل مجمع بسیج استان در 24 آبان ماه و بررسی 2 کارگروه سلامت و دفاعی ـ امنیتی خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷ 12 November 2015
دبیر مجمع بسیج استان همدان از تشکیل مجمع بسیج استان در 24 آبان ماه و بررسی 2 کارگروه سلامت و دفاعی ـ امنیتی خبر داد.

به گزارش فارس؛ ایوب حضرتی با اشاره به آغاز فعالیت مجمع بسیج استانی اظهار کرد: مجامع بسیج استانی و شهرستانی با تأکید و دستور سردار نقدی رئیس بسیج مستضعفین در سال 91ـ90 تشکیل شد و آغاز به کار کرد.

وی مجمع بسیج استانی را بزرگترین جمع نخبگان، صاحب‌نظران و ایده‌پردازان در هر استان دانست و گفت: این مجمع دارای ارکان و اقشار 20گانه بسیج از بسیج دانش‌آموزی تا بسیج پیشکسوتان است.

دبیر مجمع بسیج استان همدان افزود: رکن بعدی مجمع بسیج استانی کارگروه 10گانه با اعضای بسیج 20گانه است که در کارگروه‌ها، جلسات الزاماً به منظور بررسی مسائل و مشکلات استان و ارائه راهکار عملی و اجرایی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به کارگروه‌های 10گانه تصریح کرد: کارگروه فرهنگی، کارگروه علمی، اجتماعی، کارگروه اقتصادی، بانوان و خانواده، کارگروه تربیتی اخلاقی، کارگروه دفاعی امنیتی،‌ کارگروه سلامت، مدیریت آب و کارگروه معماری اسلامی کارگروه‌های بسیج استانی هستند.

*رسالت اصلی مجمع بسیج استانی حل مشکلات استان

حضرتی رسالت اصلی مجمع بسیج استان را حل چند مشکل در طول حداقل یک سال برشمرد و ادامه داد: مشکلات در قالب طرح در کارگروه‌ها مطرح و به صحن کمیسیون رسیده و در صورت تصویب و رأی موافق همه اعضای مجمع، طرح به سند تبدیل خواهد شد.

وی همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های استانی را لازمه اجرایسند مجمع بسیج استانی دانست و بیان کرد: تعهد مسئولان مجمع بسیج استانی علاوه بر ایده‌پردازی به حل مشکلات استانی کمک می‌کند.

دبیر مجمع بسیج استان همدان گفت: مجمع بسیج استانی با 9 مجمع فعال فعالیت‌های مشابهی را در شهرستان‌های استان دارد و رسالت آن‌ها نیز حل مشکلات شهرستان است.

وی فعالیت 6 کارگروه را در ذیل مجامع بسیج شهرستانی مطرح کرد و افزود: در کارگروه‌ها مباحث مربوط به شهرستان مطرح و برای راهکار عملی جلساتی برگزار می‌شود.

حضرتی شورای اقشاری بسیج را از دیگر ارکان مجمع بسیج استان دانست و اظهار کرد: این شورا به لحاظ گستردگی تخصصی هر قشری در استان و شهرستان دارای شورای همفکری بسیج استان است.

*مجمع بسیج استان به سازمان بسیج و سپاه وابسته است

وی با تأکید بر اینکه مجمع بسیج استان به سازمان بسیج و سپاه وابسته است یاد‌آور شد: این مجمع بر اساس اراده و نظرات بسیجیان بدون توجه به مقام و جایگاه سازمانی اداره می‌شود و مجمع ماهیت صد درصد بسیجی دارد.

دبیر مجمع بسیج استان همدان ادامه داد: مجامع بسیج استانی و شهرستانی طی رأی‌گیری، اعضای هیئت رئیسه را انتخاب می‌کنند و فرماندهان نواحی نیز به عنوان نائب رئیس در به نتیجه رسیدن مصوبات کمک می‌کنند.

وی خاطر‌نشان کرد: مجمع بسیج استانی سال گذشته توانست 40 راهکار ارتقای جذب را در بسیج احصا کند و با تبدیل به سند در نهایت به ادارات و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.

حضرتی 24 آبان‌ ماه را زمان تشکیل استانی اعلام کرد و گفت: این مجمع با حضور 350 نفر از سراسر استان روز یکشنبه در مجتمع انصار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مجمع کشوری به مانند مجامع استانی هر ساله با حضور همه اعضای مجامع استانی برگزار می‌شود.

*بررسی 2 کارگروه سلامت و دفاعی ـ امنیتی در مجمع

دبیر مجمع بسیج استان همدان افزود: دو کارگروه سلامت و دفاعی ـ امنیتی در مجمع بسیج استان در 24 آبان ‌ماه با موضوعات راهکار‌های افزایش نرخ باروری در استان و راهکار‌های مقابله با مصرف مواد مخدر برگزار می‌شود.

وی با توصیه به استفاده از نظرات مسئولان دولتی، اجرایی و صاحب‌نظران در جلسات کارگروه بیان کرد: با حضور مسئولان مربوطه از ابتدا در جلسات کار‌گروه ناظر بر اجرای تصویب طرح هستند.

حضرتی با اشاره به مصوبات برجسته شهرستانی در استان گفت: ایجاد شهرک صنعتی در شهرستان فامنین، کشت جایگزین زعفران و طرح بازیافت زباله در شهرستان تویسرکان و مسدود کردن 162 حلقه چاه در سال گذشته در شهرستان کبودراهنگ از جمله مصوبات مجمع بسیج شهرستانی بوده است.

* 80 درصد اعضای مجمع بسیج استان افراد برجسته هستند

وی خاطر‌نشان کرد: ایجاد یک ایستگاه آتش‌نشانی و مهار آتش در شهرستان اسد‌آباد و طرح حمایت از زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست در شهرستان ملایر از دیگر مصوبات مجمع بسیج شهرستانی است.

دبیر مجمع بسیج استان همدان افزود: رسالت مجامع حل مسائل درون‌سازمانی بسیج و سپاه نیست بلکه حل مشکلات اجتماعی، رسالت مجمع بسیج استانی است.

وی اعتقاد مسئولان به دلسوزی و تعهد فعالان مجمع را باعث جلوگیری از ایجاد مشکلات احتمالی برشمرد و تصریح کرد: حدود 80 درصد اعضای مجمع بسیج استان افراد برجسته هستند.

حضرتی اظهار کرد: دغدغه مجمع بسیج استان حل مشکلات استانی با کمک همه مسئولان و صاحب‌نظران است و گرد‌همایی مجمع، قدرت معنوی و قانونی ایجاد می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار