غلامحسین شیری خاطرنشان کرد: برخی وام‌های اشتغال پول نهار یک لوطی هم نیستند و چگونه انتظار داریم تا این مبالغ اندک موجب رفع بیکاری نیز شوند.
کد خبر: ۱۲۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳ 11 November 2015
به گزارش  تابناک تبریز، غلامحسین شیری ظهر امروز در کارگروه اشتغال آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم ارائه گزارش توسط بانک‌ها و ادارات اظهار داشت: تنها دو مرکز در یکی دو سال اخیر گزارشاتی ارسال کرده‌اند و مسئولان استانی و مدیران بانک‌ها برای همراه کردن نمایندگان باید گزارش‌های لازم را به آنان برسانند.

وی گفت: بنده ناظر مجلس در کار گروه اشتغال آذربایجان‌شرقی هستم و ضروری است تا گزارش‌های مستمر از دریافت‌ها و پرداخت‌های تسهیلات به ما نیز اعلام شود.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس قانون دولت موظف است شغل مناسب را برای هر فرد ایرانی مهیا کند و این اصل قانونی مورد غفلت واقع شده است و در این میان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به صورت مشخص تولیت کار را به عهده بگیرد و منابع و اعتبارات نیز به سمت این وزارتخانه محول شود.

شیری یادآور شد: انجام اقدامات هماهنگ میان دولت و بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات ضروری است و در این میان مشکلات زیادی داریم که یکی از این مشکلات ضمانت وام توسط کارمندان است.

نماینده مردم هشترود در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی کارمندان تا 4 نفر را ضمانت کرده‌اند و باید عدم امکان ضامن شدن کارمندان و ممنوعیت اداری برای آنان لحاظ شود و در این میان عده‌ای به جای اشتغال وام گرفته و کارمندان را درگیر می‌کنند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی گفت: بسیاری از روش‌های پرداخت اعتبارات اشتغال جوانان بیکار را به جوانان بیکار بدهکار مبدل کرده و بهتر است به جای جلسات بی‌فایده تکراری از تجارب کشورهای دیگر استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی وام‌های اشتغال پول نهار یک لوطی هم نیستند و چگونه انتظار داریم تا این مبالغ اندک موجب رفع بیکاری نیز شوند.

شیری رفتار برخی بانک‌ها با مشتریان را بسیار ناخرسند دانست و گفت: با رفتار و تکریم مناسب مشتریان می‌توان موجب خرسندی و تکریم مردم شویم و البته در این میان برخی بانک‌ها توفیقات خوبی داشته‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به سفر اخیر رئیس بانک صنعت و معدن آذربایجان شرقی اظهار کرد: در این سفر وعده‌هایی داده شد که انتظار داریم گزارشی از پرداخت تسهیلات در این سفر ارائه شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
احسنت لوطی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار