دانش آموزان بیشتر از مواد غذایی غیر مجاز مانند لواشک، ترشک، ژله و غیره استقبال می‌کنند که ما با عرضه اینگونه موادغذایی و توزیع و عرضه چیپس، پفک و نوشابه و مواردی اینگونه در بوفه مدارس کاملاً مخالف هستیم.
کد خبر: ۱۲۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 10 November 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان مطلب فوق، اظهار تاسف کرد: هم اکنون 2200 مدرسه در خراسان رضوی مجوزهای لازم برای فعالیت بوفه در مدارس را دارند و نیمی از مدارس دیگر نیز به دلیلی عدم نیاز به بوفه و پیگیری نکردن برای دریافت مجوزهای لازم، فاقد مجوز هستند.
به گفته براتعلی منصوریان،، دربازدید هایی که صورت گرفته است، به برخی از متخلفین در بوفه های مدارس تذکر و از برخی دیگر نیز تعهد گرفته شده است. براین اساس کلیه بوفه های مدارس باید پروانه فروش و مجوز های لازم را داشته باشند.
وی به اقلام مورد تایید در سبدغذایی دانش آموزان اشاره می‌کند و می‌افزاید: کیک، بیسکوئیت، مواد غذایی بسته بندی شده، خشکبار دارای ارزش غذایی و غیره از جمله اقلام مورد تایید است اما در این میان متاسفانه دانش آموزان بیشتر از مواد غذایی غیر مجاز مانند لواشک، ترشک، ژله و غیره استقبال می‌کنند که ما با عرضه چنین موادغذایی کاملاً مخالف هستیم.
منصوریان با بیان اینکه در سطح استان حدود 4 هزار مدرسه وجود دارد، یادآوری می‌کند: از مجموع دو هزار مجوزی که برای بوفه های مدارس صادر شده، نیمی از آن مربوط به مشهد است و از طرفی هم نیز 90درصد بوفه های مدارس مشهد دارای مجوز و پروانه هستند.
همچنین رئیس مرکز بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره می‌گوید: برای بازرسی از بوفه مدارس برنامه مشترکی با آموزش و پرورش خراسان رضوی در دست اقدام داریم و از قبل از شروع سال تحصیلی بازدیدهای موردی از وضعیت بوفه مدارس صورت می‌گرفت.
مهندس حسنی به شهرآراآنلاین تصریح می‌کند: توزیع و عرضه چیپس، پفک، نوشابه، لواشک و غیره در مدارس ممنوع است و باید مواد غذایی که در سبد غذایی آموزش و پرورش آمده، توزیع شود.
به گفته وی، تا 120 اکیپ بازرسی در دوشیفت کار بازرسی از بوفه های مدارس سطح استان را انجام می‌دهند و در صورت وجود تخلف مدیر مدرسه باید پاسخ گو باشد.
براساس این گزارش، مردم و خانواده ها می توانند در صورت هرگونه شکایت و مشاهده تخلف در مدارس دانش آموزان خود، با شماره 1490 تماس بگیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار