معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در سفر یک روزه به مرند، ضمن بازدید از طرح‌های عمرانی و راه سازی این شهرستان، به مدیران راه و شهرسازی استان و مسوولان محلی ده روز مهلت داد تا نسبت به خط‌کشی و نصب علایم در 15 کیلومتر از محور مرند - خوی اقدام و این محور را برای بهره‌برداری آماده کنند.
کد خبر: ۱۲۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 09 November 2015
به گزارش تابناک تبریز، محمدصادق پورمهدی در بازدید از عملیات اجرایی بزرگراه مرند - خوی، گفت: همه زیرساخت‌ها و عملیات آسفالت این محور به طول 15 کیلومتر از مرند تا کشکسرای پایان یافته اما به دلیل عدم خط‌کشی تا کنون زیر بار ترافیک نرفته است.

وی با اشاره به موقعیت و نقش راهبردی محور مرند - خوی به دلیل واقع شدن در مسیر جاده ترانزیتی ایران و اروپا، اهمیت تسریع در بهره‌برداری از آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: هرچه‌قدر این محور زودتر زیر بار ترافیک برود به همان میزان از آمار تصادفات در این محور کاسته و آمد و شد در آن روان‌تر خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی سپس همچنین از طرح  توسعه زندان مرند واقع در 30 کیلومتری غرب این شهرستان بازدید کرد.

وی در این بازدید در جریان تازه‌ترین روند پیشرفت ساخت این زندان قرار گرفت و با حضور مدیران و مسوولان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان مرند نسبت به رفع موانع و مشکلات زیرساخت‌های آن از جمله تامین آب، فاضلاب و  گاز در همان محل تصمیماتی اتخاذ کرد.

در این ارتباط شرکت آب و فاضلاب ماموریت یافت نسبت به تامین آب شرب و اجرای فاضلاب این زندان با افق دید آینده و ظرفیت سه هزار نفر اقدام کند.

تقی کرمی، فرماندار مرند هم اعلام کرد: با توجه به فصل سرما و مهیا بودن زیر ساخت محلی، اداره گاز شهرستان مرند با همکاری شرکت گاز استان آمادگی دارد ظرف مدت یک هفته جریان گازطبیعی را در این زندان بر قرار کند.

زندان جدید مرند برای نگهداری محکومان مواد مخدر ساخته می‌شود و براساس اعلام مسوولان محلی قرار است فاز نخست آن به ظرفیت یک هزار نفر تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین در بازدید از پروژه ساختمان دانشکده فنی و مهندسی مرند ضمن ارزیابی آخرین وضعیت پیشرفت‌های فیزیکی این پروژه خواستار سرعت عمل بیشتر پیمانکار و مسوولان محلی برای اتمام آن شد.

وی خطاب به فرماندار و مجریان پروژه اعلام کرد: این پروژه جزو پروژه‌های سفر ریاست جمهوری است که اگر به موقع به پیشرفت‌های مطلوب نرسد امکان حذف و یا انتقال اعتبار آن به پروژه مشابه دیگر وجود دارد، لذا لازم است با اضافه شدن اکیپ‌های اجرایی، روند عملیات سرعت گرفته و برای بهره‌برداری در موعد زمانی مقرر آماده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار