کد خبر: ۱۲۵۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۸ 08 November 2015

نماينده مردم خوي در مجلس: بايد صداوسيما با عوامل اصلی این برنامه از نویسنده و تولید کننده اش تا عوامل موثر دیگرش را برای همیشه از فعالیت های هنری و رسانه ای برکنار کنند.

به گزارش تابناك آذربايجان غربي از خوي، به دنبال پخش نمايشي مضحك وتوهين آميز در صداوسيما، نماينده مردم خوي و چاپياره در مجلس شوراي اسلامي بيانيه اي منتشر كردند كه متن كامل آن بدين ترتيب است:

مقام معظم رهبری:پیشرو بودن، موقعیت شناسی، عمل در لحظه نیاز، شجاعت و ایمان واقعی از ویژگیهای برجسته مردم آذربایجان است.

پخش نمایشی سخیف، بی محتوا، مبتذل و توهین آمیز نسبت به مردم غیور و با نجابت نه فقط آذربایجان بلکه ایران در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری سال وحدت و همدلی نامیده شده، به هیچوجه قابل توجیه نیست.

وقتی برنامه ای را روی آنتن می فرستد آیا صداوسیما از خود نمی پرسد که هدف این برنامه چیست؟ برنامه ای که بجز لودگی، مسخره گی و دلقک بازی هیچ پیام دیگری ندارد، چگونه بدون نظارت و کنترل پخش می شود؟ وقتی که تولید برخی برنامه ها را بجای اینکه به افراد شایسته و دارای استعداد هنری بدهند بصورت سفارشی به افراد خاص واگذار می کنند، وقتی که دلقک های بی استعداد و لوده که در دیگر کشورها با گرداندن کلاهشان انعام می گیرند، به جای هنرمندان واقعی به چهره تبدیل می کنند، وقتی که به جوک های بی محتوا و بدون هر گونه خلاقیت برخی ها می خندند وقتی که بر اساس سابقه ذهنی خود بخاطر چند نمایش موفق ، اینگونه نمایش های سخیف هم با خوش برخوردی و متاسفانه با بزرگواری افراطی مردم مواجه می شوند و ذائقه مردم ارتقا نمی یابد.

وقتی که راهی برای نشان دادن دلزدگی مردم از پخش اینگونه اراجیف هم در رسانه ملی نداریم و اینگونه برنامه ها همچون آش کشک خاله به خورد مردم داده می شود و راهی برای انتقال حس و دریافت مردم به مسوولان صداوسیما وجود ندارد، وقتی برخی از برنامه سازان حتی مدرک دانشگاهی و هنری جعلی از نوع همانها که با پول می خرند هم ندارند که هیچ، حتی از کمترین شعور هنری و انسانی هم بی بهره اند، وقتی که سازندگان برخی برنامه ها به دلیل نداشتن هرگونه خلاقیت به مضجکه بازی برای خنداندن مردم روی می آورند،وقتی که این دلقک ها تنها هنرشان بی مسوولیت بودن، بی احترامی ،بددهنی و متاسفانه گاها خماری است، باید بپذیریم که نه برای اولین بار و نه حتی برای آخرین بار شاهد اینگونه خبط ها واشتباه های غیر قابل بخشش خواهیم بود.

فارغ از اینکه این نمایش به ملت باغیرت، آگاه، باشعور، تمدن ساز، تحول آفرین، خوشفکر، شجاع و اصیل آذربایجان اهانت کرده است که به هیچ وجه قابل گذشت نیست، مساله این است که اگر حتی توهینی هم انجام نمی داد، این نمایش تلویزیونی واقعا به دنبال چه هدفی بود؟ رسانه ای که باید به تعبیر امام راحل، دانشگاه باشد از اینکه در برنامه اش به ملت خودش توهین می شود، چه نفعی می برد؟ آیا در کشورهای دیگر هم تلویزیون با ملت خود چنین می کند؟ حتی در عقب افتاده ترین و ضعیف ترین کشورها هم پخش این نوع برنامه ها منسوخ شده است.

پخش چنین برنامه ای آن هم از شبکه دو که انتظار می رود برنامه هایش با محتوا، سالم و دارای پیام سنجیده باشد، آن هم در سالی که به تعبیر زیبای رهبر گرانقدر سال همدلی است . واقعا دور از انتظار بود. از مسوولان صداوسیما اکیدا می خواهیم نه تنها بازیگران که در واقع بی هنرانی بیش نیستند بلکه بايد عوامل اصلی این برنامه از نویسنده و تولید کننده اش تا عوامل موثر دیگرش را برای همیشه از فعالیت های هنری و رسانه ای برکنار کنند و نشان دهند که مردم ایران به ادب و اخلاق و نجابت و احترام متقابل شهره اند و هرگز بی ادبان و هتاکان را نمی بخشند و لودگان و مسخره ها را بجای هنرمندان واقعی و اصیل و متعهد نمی پذیرند. از مردم فهیم، آگاه، مومن و صبور و شجاع خوی و چایپاره نیز درخواست می کنم همچون همیشه با درایت و آگاهی و متانت اسلامی و تعهد انقلابی خویش اجازه ندهند که این مساله مورد سوء استفاده عوامل بیگانه و یا تفرقه افکن قرار بگیرد. چرا که همیشه ثابت کرده اید که اینگونه شیطنت ها هرگز در اراده و ایمان شما به نظام جمهوری اسلامی و عزت و افتخار ایران اسلامی خللی وارد نمی کند و بیگانه ها و بیگانه پرستان نمی تواند از احساسات پاک شما سوء استفاده نماید.

بار دیگر به رئیس محترم صدا و سیما آقای سرفراز تذکر برادرانه و مشفقانه می دهم که دقت کنند، جمهوری اسلامی به حد کافی دشمن دارد و رسانه های ناپاک زیادی در خارج از کشور هستند که به این نظام مقدس و مردم بزرگوار ایران سرفراز اهانت می کنند که نقش آفرینان برخی از آنها از همین نوع آدم های ابله، سفیه و جاهل هستند،لذا اجازه ندهند رسانه ملی ولو سهوا به جای دعوت به اتحاد در این شرایط خاص کشور به ابزاری برای سوء استفاده دشمن تبدیل شود

دکتر موید حسینی صدر

نماینده مردم فهیم و آگاه شهرستانهای خوی و چایپاره

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار