رییس سازمان حج وزیارت کشور گفت:
37 نفر از جانباختگان فاجعه منا در عربستان دفن شدند.
کد خبر: ۱۲۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 08 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، رییس سازمان حج وزیارت کشور گفت :37 نفر از جانباختگان فاجعه منا در عربستان دفن شدند.
سعید اوحدی روز یکشنبه در دیدار با استاندار لرستان افزود : فاجعه منا در حالی رخ دادکه بیش از هفت هزار مسلمان برای ادای فریضه واجب حج به سرزمین وحی اعزام شده بودند.
وی با بیان اینکه 25 نفر از زایران سرزمین نور در این فاجعه مفقود شده اند اظهار کرد : ظرف 10 روز آینده بخش عمده ای از آنان شناسایی خواهد شد .
وی با بیان اینکه در راستای شناسایی این حجاج از طریق آزمایش DNA اقدام شده است تصریح کرد : درصورت شناسایی نشدن این افراد خانواده آنان به عربستان جهت آزمایش وشناسایی اعزام خواهد شد .
وی با تاکید بر سنگینی وعمق این فاجعه گفت :فاجعه منا ساعت 9 صبح رخ دادو تا نزدیک ظهر در این راستا از جهت دولت عربستان سعودی هیچگونه اقدامی نشده است .
وی افزود : این درحالی است این فاجعه عظیم در 230 متر رخ داده است و افراد در چندین طبقه روی هم افتادند .
وی در خصوص افراد دفن شده عرستان گفت : تنها کشوری که توانست جان باختگان را به کشور بازگرداند ایران اسلامی بوده است و این در حالی است که افراد دفن شده در عربستان نیز در محلی با مساحت 400 متر و با وضعیت مطلوب و استانداردی خاکسپاری شده اند .
رییس سازمان حج و زیارت لرستان گفت : استانهای مازندران ،ایلام ،لرستان ،فارس و خراسان بیشترین جان باختگان را داشته اند .
وی همچنین در خصوص مفقود شدن سفیر ایران غضنفر رکن آبادی گفت : وضعیت ایشان مطالبه سیاسی ایران اسلامی از کشور عربستان است و تاکنون نتیجه ای از سرنوشت وی حاصل نشده است./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار