پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با پخش پیام تصویری مرجع عالیقدر آیت الله العظمی جوادی آملی و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی یکشنبه ۱۷ آبان در بندرعباس برگزار می شود.
کد خبر: ۱۲۴۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ 06 November 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از ستاد خبری پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام)، پنج سال پیش بود که ستاد عالی کانون های مساجد کشور به دبیرخانه های استانی ماموریت داد تا هر کدام برنامه ای را در راستای گرامیداشت مقام یکی از اهل بیت(علیهم السلام) اجرا کنند تا با گسترش فرهنگ، معارف و سیره ائمه هدی(علیهم السلام)، جامعه را در برابر آسیب ها و هجمه های فرهنگی دشمن واکسینه کنند.
 
   سهم استان هرمزگان از این حرکت معنوی، اجرای برنامه پاسداشت مقام امام سجاد(علیه السلام) بود که پس از طرح در شورای اداری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد و ارائه پیشنهاد مسئول دبیرخانه مبنی بر اهتمام ویژه نسبت به برگزاری مطلوب این برنامه و بهره گیری از پتانسیل و ظرفیت دستگاه های اجرایی استان، این برنامه در سال نخست در قالب همایش برگزار شد.
 
   اولین همایش انوار عرفانی اخلاقی امام سجادع بازخورد بسیار خوبی در سطح کشور داشت
 
اولین همایش با عنوان « انوار عرفانی اخلاقی امام سجاد(علیه السلام) که با پیام یکی از مراجع تقلید و با همکاری، همراهی و همدلی مسئولان استانی و حمایت ها و رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان همراه بود، بازخورد بسیار خوبی در سطح استان و کشور داشت.
 
   از سال دوم، خلا برنامه ای ویژه جوانان احساس شد و در کنار برگزاری همایش و فراخوان مقاله، 400 نفر از جوانان نخبه مسجدی استان هرمزگان به همایش سفیران ولایت که با بهره گیری از علمای برجسته در قم برگزار گردید، اعزام شدند.
 
   همزمان با سومین سال برگزاری، کنگره از همایش ملی به کنگره بین المللی ارتقا یافت
 
   همزمان با ورود به سال سوم و به منظور معرفی سیره و سبک زندگی امام سجاد(علیه السلام) و صحیفه سجادیه و رساله حقوق آن حضرت، این رخداد مهم از سطح همایش ملی به کنگره بین المللی ارتقا یافت.
 
   به جهت اطلاع رسانی مناسب و ملموس بودن نتایج با برکت این حرکت معنوی، از دو سال پیش استان های جنوبی کشور نیز در برگزاری هرچه بهتر کنگره سهیم شدند و برنامه های مختلف و پرمحتوایی از 12 تا 25 محرم در کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر و جنوب کرمان برگزار می شود.
 
   تاکید رهبری بر باشکوه تر برگزار شدن کنگره بین المللی امام سجاد(ع)
 
   گزارش های برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) در چهار سال گذشته به دفتر مقام معظم رهبری( حفظه الله) ارسال شده که معظم له ضمن تاکید بر باشکوه تر برگزار کردن آن، خواستار استمرار این حرکت فرهنگی معنوی شده اند.
 
   با توجه به ارائه گزارش هر ساله کنگره به مراجع عظام تقلید و بهره گیری از نظرات راهگشای علما، از آغاز این حرکت تا کنون، هشت مرجع عالیقدر پیام هایی را برای این رخداد صادر فرموده اند که این بیانگر جایگاه این حرکت معنوی در نزد مراجع است.
 
   دریافت ۶۱۴ مقاله از داخل و خارج کشور
 
   طی پنج دوره برگزاری این رخداد مهم فرهنگی معنوی 614 مقاله از محققین داخل و خارج کشور در دبیرخانه کنگره دریافت شده و 130 سخنرانی نیز توسط اندیشمندان شیعه، اهل سنت و مسیحی از نقاط مختلف جهان در این مدت در همایش ها و کنگره ها ایراد شده است.
 
   همچنین تا کنون 1600 جوانان فعال مسجدی در قالب طرح سفیران ولایت از محضر علمای طراز اول بهره مند شده اند و 45 همایش جانبی نیز در شهرستان های مختلف استان هرمزگان طی پنج سال اخیر برگزار شده است.
 
   چاپ و انتشار مجموعه مقالات و سخنرانی های منتخب چهار سال گذشته در قالب کتاب «سجاده های خورشید1، 2، 3 و 4»، کتاب «سجده های آسمانی» ویژه کودکان و نوجوانان و کتاب«معلم درس محبت» از دیگر دستاوردهای کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) است.
 
   امسال قریب به ۲۰۰ مقاله از اندیشمندان داخلی و خارجی دریافت شد
 
   امسال نیز قریب به 200 مقاله از 28 استان کشور و کشورهای هند، پاکستان، عراق، افغانستان، لبنان، سوریه و بحرین به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی توسط دبیرخانه کنگره پنجم دریافت شد که پس از داوری مقلات برتر، برگزیده و منتخب معرفی شدند.
 
   پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد(علیه السلام) صبح روز یکشنبه 17 آبان با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی و پدیدآورندگان مقالات برتر به میزبانی استان هرمزگان در بندرعباس آغاز به کار خواهد کرد.
 
   گفتنی است؛ کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) هرساله در سالروز شهادت امام چهارم در 25 محرم از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با حمایت دفتر نماینده ولی فقیه در استان، ستاد عالی کانون های مساجد کشور و سایر نهادهای فرهنگی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار