حتما درباره ختم سوره مبارکه واقعه چیزهای زیادی شنیده‌اید. ختم این سوره هم، از آن ختم‌های عامی است که در منابع دینی معتبر برای آن، روش‌های مختلفی عنوان شده و دارای فضیلت‌های بی‌شماری است. از جمله اینکه هرکس میل فراوان به بهشت و دانستن چگونگی آن دارد، باید که سوره واقعه را بخواند. امام‌محمدباقر(ع) هم می‌فرمایند: هر کس هرشب، پیش از خواب، سوره واقعه را بخواند، خدا را ملاقات کند؛ درحالی‌که چهره‌اش چون ماه شب چهارده نورانی باشد.
کد خبر: ۱۲۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 05 November 2015
در شیوه اول، ختم را باید از شب‌شنبه شروع کرد و هر شب سه مرتبه آن را خواند، به‌جز در شب‌جمعه که باید ٨ بار خوانده شود. این عمل را باید تا پنج هفته ادامه داد و قبل از تلاوت نیز، هربار این دعا را خواند: «اَللّهُمَّ ارزُقنا رزقاً حَلالاً طیِّباً مِن غَیرِک استَجِب دَعوتُنا مِن غیرِ رَدًّ وَ اَعوُذُ مِنَ الفَضیحَتَینِ الفَقر و الدَّینِ وَ ادفَع عَنّی هذَینِ بِحَقِّ الإمامَینِ الحَسنِ و الحُسینِ علیهماالسلام برحمتک یا اَرحَمَ الرّاحمینَ».
در روش دیگر باید ختم این سوره را از دوشنبه‌ای که اول ماه باشد، آغاز کرد. در روز اول، یک مرتبه سوره واقعه را خواند. در روز دوم، دو مرتبه و در روز سوم، سه مرتبه تا روز چهاردهم به همین ترتیب باید به شماره روزها، سوره واقعه را خواند، یعنی در روز چهاردهم شما باید ١۴مرتبه سوره واقعه را بخوانید. هیچ الزامی برای پشت‌سر هم خواندن سوره‌ها نیست و شما می‌توانید آن‌ها را به تناوب در طول روز بخوانید. نقل است؛ ختم سوره واقعه برای وسعت رزق و روزی و معیشت بسیار مثمرثمر است.
امام‌جعفرصادق(ع) هم در فضیلت خواندن سوره مبارکه واقعه فرموده‌اند: هرکس در هر شب جمعه، سوره واقعه را بخواند، خداوند وی را دوست بدارد و نیز دوستی او را در دل مردم بیندازد و در طول عمرش در این دنیا بدبختی و تنگدستی و ناداری نبیند. همچنین آسیبی از آسیب‌های دنیا به او نرسد و از همدمان یا طرفداران امیرمومنان‌علی(ع) باشد؛ چراکه این سوره خصوصیتی نسبت به آن حضرت دارد که کسی دیگر را با وی در آن شریک نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار