رئیس سازمان برنامه ریزی استان هرمزگان برای تاثیرگذاری شورای استانهای مرزی پیشنهاد تشکیل دبیرخانه استانهای مرزی در تهران را عنوان کرد.
کد خبر: ۱۲۳۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹ 03 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، صالح دریانورد در گفتگو با مهر، با اشاره به برگزاری نخستین همایش توسعه تجارت خارجی استانهای مرزی کشور که به میزبانی استان هرمزگان در مهرماه سال جاری برگزار شد، بیان داشت: تشکیل دبیرخانه استانهای مرزی در تهران می تواند تاثیرگذاری و انسجام استانهای مرزی کشور را در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی بیشتر از گذشته کند.
 
وی عنوان کرد: استانهای مرزی بستر مناسبی برای توسعه صادرات با کشورهای همسایه دارند. در جنوب کشور هم استانهای خوزستان، بوشهر و هرمزگان دارای ظرفیت های عظیم گازی و نفتی کشور هستند. همچنین صادرات و واردات کشور از طریق استانهای مرزی صورت می گیرد.
 
به گفته دریانورد، با تشکیل دبیرخانه قدرت چانه زنی و لابی ها برای توسعه شهرها و روستاهای محروم در استانهای مرزی افزایش خواهد یافت.
 
رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان هرمزگان گفت: تقویت معیشت مرزنشینان از اولویت دولت تدبیر و امید است، در این راستا ساماندهی بازارچه های مرزی و گمرکات نیمه تعطیل و راکد جزو برنامه های جدی دولت است.
 
وی یادآور شد: وضعیت اقتصادی روستاها و شهرها بسیار ضعیف است و مرزنشینان راهی جز مهاجرت به شهرهای بزرگتر و مرکزی کشور ندارند. بازارچه های مرزی باید هر چه سریعتر تعیین و تکلیف شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار