نماینده دولت عمان و رئیس دفتر همکاری های اقتصادی عمان و جمهوری اسلامی ایران با ارایه گزارشی از وضعیت بازار کشور خود، آمادگی این کشور را برای تشکیل اتاق تعاون مشترک با هرمزگان اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۱۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷ 01 November 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، عماد خمیس الشکیلی در نشست بررسی راه های توسعه روابط اقتصادی هرمزگان و عمان با مسئولان اتاق تعاون هرمزگان ابراز امیدواری کرد اتاق تعاون هرمزگان بتواند نقش مهمی در بازار آن کشور داشته باشد.

وی توسعه روابط همه جانبه بین ایران وعمان را بسیار مهم ارزیابی و بر آمادگی بنادر این کشور برای همکاری با بنادر استان هرمزگان تاکید کرد.

نماینده دولت عمان و رییس دفتر همکاری های اقتصادی عمان وجمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: بندر خصب با توجه به نزدیکی آن به بندرعباس، می تواند نقطه ای برای تبادل های اقتصادی همچون صادرات ،واردات وترانزیت کالای مختلف ایرانی وخارجی باشد.

الشکیلی اظهار داشت: علاوه بر بندرخصب، سه منطقه مهم تجاری دیگر کشور عمان نیز می توانند مسیر ترانزیت کالاهای ایرانی به کشورهای آسیایی،آفریقایی و سایر نقاط جهان باشند.
وی اشاره کرد: ارسال کالا به مناطق آزاد عمان برای صادرات به کشورهای دیگر بدون پرداخت مالیات خواهد بود که جمهوری اسلامی ایران می تواند از این مزیت بهره مند شود.

رئیس دفتر همکاری های اقتصادی عمان و ایران گفت: کشورهای مختلفی در بنادر و مناطق تجاری عمان، سرمایه گذاری کرده اند و ایران نیز می تواند از توانمندی وامکان های بندر خصب، برای رونق اقتصادی خود استفاده کند.

وی با ابراز خرسندی ازعلاقمندی ایرانی ها برای حضور در بازار کشور عمان افزود: ضروری است برای شناسایی بازار عمان، گروهی ازمتخصصان و فعالان اقتصادی ، مزیت ها، قابلیت ها و ویژگی های مهم بازار عمان را از نزدیک بررسی کنند.

وی اضافه کرد: با تبادل نظر، می توان موانع و چالش های سرمایه گذاری بین دو کشور را مرتفع کرد.

الشکیلی ، تعلل در ورود کالا ها به بازار این کشور را موجب از دست رفتن بازار برای صاحبان و صادر کنندگان آن کالا ها دانست.

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی استان هرمزگان نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از علاقمندی هیات عمانی برای همکاری مشترک اقتصادی بین دو کشور گفت: عمان،سال هاست با ایران روابط دوستانه در زمینه های مختلف دارد و این تعامل ها می تواند گسترش بیشتری داشته باشد.

موسی نجفی با بیان اینکه ایران دارای محصول های منحصر به فرد جهانی است، ابراز داشت: ایران با محصول ها و تولید هایی همچون فرش دستباف، زعفران، مصالح ساختمانی، آبزیان و کالاهای دیگر می تواند در بازار عمان حضور پررنگ تری داشته باشد.

وی ادامه داد: درآینده نزدیک گروهی از فعالان اقتصادی استان هرمزگان، برای بازدید وآشنایی با توانمندی و قابلیت های بازار عمان، به این کشور سفرخواهند کرد.

رئیس اتاق تعاون هرمزگان نیز در این نشست با ابراز خرسندی از تمایل رییس دفتر همکاری های اقتصادی عمان برای رونق تعامل های تجاری دوکشور برضرورت تحکیم روابط اقتصادی تاکیدکرد.

عباس سالاری گفت: تاسیس نمایندگی اتاق تعاون هرمزگان در کشور عمان می تواند باعث حضور پررنگ کالاهای تولیدی بخش تعاون ایران در این کشور شود.

وی اظهار کرد: پس از رفع تحریم های ظالمانه علیه ایران و تشکیل نمایندگی اتاق تعاون هرمزگان در عمان، این اتاق بتواند نقش مهمی در اقتصاد آن کشور ایفا کند.

وی اضافه کرد: هرمزگان در صادرات و واردات و ترانزیت کالا در ایران سهم بسزایی دارد، علاوه بر بنادر مهم، دارای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وصنایع ومعادن بزرگ است که این توانمندی ها، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری کشورها فراهم کرده است.

رییس اتاق تعاون استان هرمزگان در ادامه با اشاره به پیشنهاد تشکیل نمایندگی اتاق تعاون هرمزگان در کشور عمان خواستار گسترش روابط اقتصادی، تجاری هرمزگان و عمان شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار