کد خبر: ۱۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱ 09 March 2015
نماینده مردم شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه غرب مازندران حاصل‌خیزترین خاک کشور را دارد که نباید با ویلاسازی‌های گسترده‌ای زمین‌های آن نابود شود.
 
به گزارش فارس، شمس‌الله شریعت‌نژاد بعد از ظهر امروز در نشست سالانه انبوه‌سازان مسکن شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت که در هتل کوروش چالوس برگزار شد، انبوه‌سازان را حامیان مردم در تامین مسکن عنوان و اظهار کرد: اینکه بعد از 36 سال از انقلاب اسلامی امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نامیدند پیامش برای ما این است که ما در این دو مقوله مشکل داریم و نیازمند توجه جدی در این زمینه هستیم.

وی به ابلاغیه سیاست‌های بیست‌ و چهارگانه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: یکی از این سیاست‌ها توجه به مزیت‌های منطقه‌ای است که وجود حضور گسترده مردم در غرب مازندران و با توجه به جلوه‌های زیبای طبیعی در این منطقه نیازمند توجه دولت‌مردان و سرمایه‌گذاران است تا با کمترین سرمایه بیشترین استفاده را ببرند.

نماینده مردم شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: منطقه غرب مازندران حاصل‌خیزترین خاک کشور را دارد که گوهر ارزشمند کشور محسوب می‌شود بنابراین نباید با ویلاسازی‌های گسترده‌ای که نقشی در تولید اقتصاد کشور ندارند این سرمایه‌های گران‌بها را نابود کرد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد بلندمرتبه‌سازی به نفع مردم نبوده و نیاز به کار کارشناسی دارد، خاطر‌نشان کرد: از آنجایی که تعهد بالای ما به خاک و اراضی است بنابراین نباید اجازه دهیم تا زمین‌ها به ویلا تبدیل شود و برای استفاده بهینه باید در برج‌سازی و بلندمرتبه‌سازی نهایت دقت صورت گیرد، چراکه ظرفیت تبدیل زودبازده سرمایه‌گذاری در زمین‌های گوناگون در غرب مازندران وجود دارد.

شریعت‌نژاد مشارکت مردم را از دیگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و ادامه داد: توجه به مشارکت مردم که بخشی از آن توسط بخش خصوصی برای ایجاد انگیزه در مشارکت مردم توسط بخش‌های اداری محقق می‌شود تا انگیزه‌ها را مضاعف کنند.

وی با بیان اینکه رقابت برای جلب سرمایه‌گذار از دیگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، افزود: اگر رقابت برای جلب سرمایه‌گذار توسط دستگاه‌های دولتی منطقه به همت نمایندگان مجلس صورت پذیرد سرمایه‌گذاران بیشتری در منطقه جذب می‌شوند.

نماینده مردم شهرستان‌های تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر صرفه‌جویی در فرهنگ مصرف، گفت: انبوه‌سازان باید در زمینه کاهش مصرف انرژی که بخشی از آن متعلق به ساختمان‌ها است دقت کرده و با نظارت دقیق در حوزه ساخت‌ و ساز میزان انرژی مصرفی را در کشور کاهش دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار