محسن میزانی ادامه داد: این کمپین با توجه به اهمیت دادن به بازیافت به کار خیر هم مربوط میشود. یعنی از درآمد حاصل از بازیافت این درهای بطری به نیازمندان کمک میشود. هدف از تشكیل این كمپین اهمیت دادن به بحث تفکیک زباله از مبدأ و جداسازی آن است که تا امروز هم توانستهایم بخش قابل توجهی از مردم در مشهد را به این مباحث حساس کنیم و از تیرماه به همت آرتوانیها به آرزوی دو کودک که نیازمند ویلچر بودند جامه عمل پوشانده و خوشبختانه کمک زیادی به این خانوادهها شد و همچنان این راه ادامه خواهد داشت.
وی عنوان كرد: در خراسان رضوی، شهرستان نیشابور فعالیت رسمی خود را شروع کرده و شهر قوچان و اسفراین نیز در حال پیوستن به طرح هستند و بیرجند هم به جمع آرتوان پیوسته است.
میزانی درباره نحوه جمعآوری سر بطریها نیز تصریح كرد: تا كنون 22 مکان در لیست آشیانههای مشهد و 30 مکان هم در حال جمعآوری سر بطریها هستند مثل رستورانها و فستفودها و... که به آنها حامی آرتوان میگوییم.
مدیر كمپین آرتوان خراسان افزود: ما سعی داریم تا در هر مرحله با ایدههای جدید كار خود را ادامه و این کمپین را گسترش دهیم و از سازمانهای مربوطه نیز کمال همکاری را خواهان هستیم. دبیرخانه مشهد نیز با شماره 09016995879 آماده پاسخگویی به شهروندان است.
وی در رابطه با این كه پس از جمعآوری، سر بطریها چه میشوند و به كجا میروند، گفت: پس از این که سر بطریهای جمعآوری شده به بالای یک تُن رسید (یک تن سربطری معادل یک اتاق سه در چهار به ارتفاع سه متر است) ما آنها را به مراکز بازیافت میفروشیم و درآمد حاصل از آن را صرف امور خیریه میکنیم و در این راه با خیریه مهیار ارغوان همکاریهای لازم را داریم.
راهاندازی 10 آشیانه در نیشابور
سامان صفادل، مسئول آرتوان در نیشابور نیز در گفتوگو با ایسنا درباره فعالیت این كمپین در این شهرستان گفت: فعالیت آرتوان در نیشابور بهطور رسمی از یک هفته پیش شروع شده و ۱۰ آشیانه در سطح شهر و یک آشیانه سیار راهاندازی كردهایم.
وی ادامه داد: شهروندان میتوانند درهای بطری جمعآوری شده خود را به این مكانها تحویل دهند. بروشورهای آرتوان در سطح شهر توزیع میشود تا مردم در مورد کمپین اطلاعات لازم را پیدا كنند و همچنین با رستورانها و فستفودها نیز هماهنگیهایی شده تا درهای بطری خود را تحویل آرتوان دهند. شماره تماس دبیرخانه در شهرستان نیشابور 09351943871 برای ارتباط در اختیار مردم است.
صفادل گفت: در این بحث چیزی كه باید به آن توجه شود، این است كه هدف کمپین فرهنگسازی در زمینه بازیافت و در کنار آن کمک به نیازمندان است و هرگز تولید بطری و زباله بیشتر هدف کمپین نیست.