یکی از اعضای شورای پول و اعتبار اعلام کرده بود که این شورا هنوز اساس‌نامه موسسه آرمان را تصویب نکرده و برای آن شروطی ازجمله رفع زیان موسسه و تغییر نام آن را با مهلت شش ماهه تعیین کرده است.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ 30 October 2015
جلسه شورای پول و اعتبار در حالی روز سه‌شنبه برگزار شد که در مهم‌ترین تصمیم‌گیری اعضا شروط تازه‌ای برای طی مراحل دریافت مجوز فعالیت یک موسسه اعتباری تعیین شد.
آن‌طور که یکی از اعضای حاضر در جلسه اعلام کرده، اساس‌نامه موسسه اعتباری آرمان تصویب شد و اعضا مقرر کردند تا این موسسه طی شش ماه آینده تمامی فعالیت‌های خود را با قوانین نظارتی بانک مرکزی تطبیق داده و در چارچوب تعیین‌شده حرکت کند. همچنین معاون نظارتی بانک مرکزی اعلام کرد که اساس‌نامه موسسه اعتباری آرمان در جلسه شورای پول و اعتبار به تصویب رسیده است.حمید تهرانفر با اشاره به اخبار متناقض در رابطه با تصمیم‌گیری شورای پول و اعتبار درمورد موسسه اعتباری آرمان اظهار کرد: اساس‌نامه این موسسه در جلسه شورای پول و اعتبار به تصویب اعضا رسید، اما برای این موسسه تکالیفی نیز تعیین شده است.
نام موسسه تغییر کند
به گفته تهرانفر به موسسه آرمان پیشنهاد شده که نام موسسه تغییر کند که احتمالا به‌زودی چنین اتفاقی خواهد افتاد.
پیش‌تر یکی از اعضای شورای پول و اعتبار اعلام کرده بود که این شورا هنوز اساس‌نامه موسسه آرمان را تصویب نکرده و برای آن شروطی ازجمله رفع زیان موسسه و تغییر نام آن را با مهلت شش ماهه تعیین کرده است. به‌نظر می‌رسد منظور این عضو شورا از اساس‌نامه، مجوز قانونی بوده است.
همچنین یک عضو شورای پول و اعتبار، جزئیاتی از نشست شورای پول و اعتبار را اعلام کرد و گفت: همه اعضای این شورا نسبت به مخاطرات مؤسسه‌های غیرمجاز نگرانند. جلال‌پور تصریح کرد: همه اعضای شورای پول و اعتبار درباره مخاطرات مؤسسه‌های مالی غیرمجاز نگرانند، ولی برای حل این معضل بزرگ، راه‌حل‌های متفاوتی پیشنهاد می‌کنند.
وی با بیان اینکه فعالیت این موسسات مخل روند اقتصاد کشور است، گفت: معتقدم مماشات با این موسسات نه‌تنها به خیر و صلاح کشور نیست که در میان‌مدت به صلاح خود این موسسات و سپرده‌گذاران آن‌ها هم نخواهد بود.
شایان ذکراست؛ موسسه اعتباری آرمان درحال حاضر مجوز رسمی از بانک مرکزی برای فعالیت ندارد، اما طی فرآیندی که بانک مرکزی برای به‌نظم‌کشیدن بازار غیرمتشکل پولی طی می‌کند، این موسسه نیز درحال انطباق فعالیت خود در همین چارچوب است.
برچسب ها: آرمان ، موسسه آرمان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
سلام
فكر كنم نظر آقاي قوامي نماينده اسفراين رو جناب تهرانفر بامصاحبه خود رد كردند چون بيشتر جنبه شخصي داشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار