عملیات سوخت رسانی به کشتی های عبوری از تنگه هرمز در لنگرگاههای بندر نفتی خلیج فارسی سی درصد امسال افزایش داشته است .
کد خبر: ۱۱۸۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 27 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: کشتی های سوخت رسان در این مدت یک میلیون و هفتصد و نود پنج هزار تن سوخت به کشتی های عبوری از تنگه هرمز در لنگرگاههای بندر نفتی خلیج فارس فروختند.

ایدنی افزود : همچنین در این مدت بیش از صدو هفتاد فروند کشتی تجاری اقیانوس پیما در لنگرگاههای بندر نفتی خلیج فارس سوخت گیری کرده اند.

لنگرگاههای بندر نفتی خلیج فارس ، هفتاد کیلومتر مسیر کشتی های عبوری را درآبهای خلیج فارس برای تامین سوخت کاهش داده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال سه میلیون تن سوخت از لنگرگاههای بندر نفتی خلیج فارس به کشتی های عبوری در تنگه هرمز فروخته شود.
نفت کوره و نفت دیزل سوخت کشتی های عبوری در تنگه هرمز و خلیج فارس است.

ایدنی افزود : ظرفیت کنونی مخزن های نگهداری فرآورده های نفتی در بندر خلیج فارس دویست و نود هزار متر مکعب است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی یک میلیون و سیصد و هفتاد هزار متر مکعب مخزن نیز در دست ساخت است .

درآمد زایی و اشتغال برای هزار فعال دریایی و بندری از مزایای توسعه صنعت فروش سوخت به کشتی های عبوری در بنادر هرمزگان است.

بندر نفتی خلیج فارس با دارا بودن نه پست اسکله به طول هزار و دویست متر و آبخور متوسط هفت و نیم متر ، سیصد و بیست هکتار وسعت دارد و به زودی اسکله های بیست و صد هزار تنی در این بندر ساخته می شود .

بندرخلیج فارس در بیست وسه کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی واقع شده و در زمینه سوخت رسانی، صادرات و ترانزیت فرآورده های نفتی فعال است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار