نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع)
با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشست خبری پنجمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) برگزار شد.این کنگره‌ها حلقه مفقوده شناختی و معرفتی پیرامون اهل بیت است که چهار دوره این کنگره‌ها برگزار و وارد دور پنج شده‌ است.
کد خبر: ۱۱۸۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰ 26 October 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی پیش از ظهر امروز(چهارم آبان ماه) در نشستی مطبوعاتی پنجمین کنگره  بین المللی امام سجاد (ع) با بیان اینکه جامعه ما محبت اهل‌بیت و پیامبر را دارد، افزود: تکلیفی که پس از محبت بر عهده ماست شناخت ذخائر و گنج معنوی و معرفتی اهل‌بیت است.
 
وی افزود: این کنگره‌ها حلقه مفقوده شناختی و معرفتی پیرامون اهل بیت بود که به بحمدالله چهار دوره این کنگره‌ها برگزار و وارد دور پنج شده‌ایم.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: در برگزاری کنگره‌ها نباید هر ساله امور تکراری و کلیشه‌ای را به کار گیریم بلکه باید با طراحی و ابتکارات به سمت و سوی روش‌های بهتر و تکامل یافته‌تر برویم.
 
آیت الله نعیم‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: گنکره‌هایی که برای بزرگان و عالمان برجسته مکتب می‌گیرند، اول آثار خود آن علما را مجدد و در شکلی شکیل‌تر چاپ می‌کنند، دوم اینکه آنچه که درباره صاحب آن کنگره گفته و شنیده می‌َشود، در بسته‌ای فرهنگی تهیه و چاپ و هدیه داده می‌شود.
 
امام جمعه بندرعباس، با بیان انیکه هرمزگان باید با به منبر و پایگاه تبلیغی و فکری امام سجاد (ع) تبدیل شود، گفت: در دوره‌های گذشته نشان دادیم که حتی با همین امکانات محدود نیز می‌توانیم پرچمدار سیره و اندیشه‌های این امام همام باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: ما نسبت به ذخایر معنوی و دینی و فرهنگی داریم چندین وظیفه داریم.
 
وی با بیان اینکه کسی که ولایت و محبت ائمه اطهار دارد فقیر نیست، اضافه کرد: بزرگترین سرمایه هر ملت، فرهنگ آن ملت است.
 
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه نفت و دریا و سایر منابع خوب است، گفت: به عنوان نمونه همین نفتی که در دست سعودی‌هاست بلای جان منطقه شده است و وهابیت، طالبان و داعش به پول همین نفت به وجود آمد چرا که فرهنگ در کنار آن منابع عظیم نفتی نیست و به عنصری نابودکننده تبدیل شده است.
 
آیت الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه اگر عربستان فقیر بود نمی‌توانست به کشورهای همسایه حلمه کند، بیان کرد: این جنگنده‌ها به عربستان هدیه نشده است، بلکه از پول نفت بلاد اسلامی است.
 
وی ادامه داد: از همین‌روست که ما می‌گویم ذخایر انسانی و فرهنگی بزرگترین سرمایه است.
 
امام جمعه بندرعباس گفت: باید پرسید چه شده که گاندی به مردمش می‌گوید اگر می‌خواهید در مقابل انگلیسی‌ها پیروز شوید باید همانند حسین تشیع با دشمن مقابله کنید.
 
نماینده مردم هرمزگان در خبرگان رهبری با بیان اینکه سه اثر مطرح پیرامون امام حسین توسط دو عالم اهل سنت و یک فرد مسیحی نوشته شده است، گفت: پس می‌توان گفت که ذخایر فرهنگی هر ملت متعلق به تمامی دنیاست در حالی که ذخایر طبیعی و فیزیکی مختص به ملت‌هاست.
 
وی تاکید کرد: پس ما وظیفه داریم که ذخایر فرهنگی خود را استخراج، استفاده و حتی به سایر ملت‌ها صادر کنیم.

وصول 614 مقاله توسط دبیرخانه کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع)
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان از وصول 614 مقاله طی چهار دوره گذشته و دور جاری کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) خبر داد.


 
علیرضا درویش‌نژاد نیز در این نشست مطبوعاتی، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی برگزاری این کنگره از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که مردم می‌توانند از این جریان معنوی مطلع شوند.
 
به گفته وی، اصحاب رسانه در هرمزگان همکاری و همیاری ویژه‌ای در باب امور فرهنگی و معنوی و رویدادهای مربوطه دارند.   مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان با بیان اینکه این کنگره امروز در میناب و بندرعباس آغاز به کار می‌کند، گفت: در این پنج دوره 614 مقاله توسط دبیرخانه دریافت و 130 سخنرانی توسط علمای اسلامی از نقاط مختلف جهان در این دوره‌ها ایراد شده است.
 
درویش‌نژاد اضافه کرد: در این پنج دوره بیش از 45 همایش داشته‌ایم که با حضور سفیران معنوی و فرهنگی برگزار شده است.  وی افزود: بهره‌برداری‌های علمی و معنوی قابل توجهی از حضور علما و میهمانان خارجی در حوزه‌های دانشگاهی و علمیه صورت می‌گیرد که در همین راستا اختتامیه این کنگره پنجم نیز که در هفدهم ماه جاری برگزار می‌شود با حضور میهمانان خارجی و مسئولان کشوری برگزار می‌شود.
 
درویش‌نژاد با بیان اینکه امام سجاد (ع) فراتر از نگاهی مذهبی و دینی، باید دیده و معرفی شود، گفت: دبیرخانه کنگره امام سجاد (ع) بیش از پنج استان معین دارد که همزمان با هرمزگان برنامه‌‌های خود را اجرایی می‌کنند.
 
وی از رونمایی جلد سوم کتاب سجاد خورشید که برگرفته از 17 مقاله و 32 سخنرانی از علمای عراق، سوریه و ایران است و همچنین از رونمایی از کتاب شعر کتاب کودک نوشته یکی از نویسندگان هرمزگانی خبر داد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان اضافه کرد: یکی از برنامه‌های فرهنگی دیگر در این رابطه نامگذاری مکان‌های عمومی با نام‌ها و القاب امام سجاد (ع) است که این امر سبب زنده‌ نگه‌ داشتن نام و سیره بزرگان دینی می‌شود.
 
درویش‌نژاد با بیان اینکه صحیفه سجادیه بر اخلاق‌مداری در سیاست تاکید دارد، یادآور شد: در کنگره امام سجاد (ع) که به نوعی تفسیر کاربردی قران کریم است، به تمامی مسائل از جمله اقتصادی و اجتماعی پرداخته شده که ما نیز در راستا و با هدف معرفی این ابعاد صحیفه سجادیه، اقدام به برگزاری برنامه‌های متعددی کرده‌ایم.
 
این مسئول با بیان اینکه گزارش کار کنگره به مراجع تقلید و دفتر مقام معظم رهبری ارسال می‌َشود، اظهار داشت: در کنگره امسال سه نشست تخصصی با محوریت اقتصاد مقاومتی، عزت و شرف انسانی و عفت و پاکدامنی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار