مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، از برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب کودکان و نوجوانان در 24 آذرماه امسال در همدان خبرداد.
کد خبر: ۱۱۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷ 26 October 2015

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، از برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب کودکان و نوجوانان در 24 آذرماه امسال در همدان خبرداد.

به گزارش تسنیم؛فاضل عبادی در جلسه انجمن نهاد کتابخانه‌های استان در استانداری همدان اظهار داشت: شعار ما در سال گذشته تبدیل همدان به قطب فرهنگی بود که در این راستا همدان امسال میزبان چندین برنامه کودک و نوجوان بود که با مشارکت اهالی رسانه و سایر مسئولان شاهد برگزاری نمایشگاه کتاب در این حوزه هستیم.

عبادی با تأکید بر اینکه کودکان و نوجوانان آینده سازان کشور هستند که باید مورد آموزش قرار بگیرند، افزود: تقویت فعالیتهای فرهنگی- هنری به ویژه برای نسل آینده بسیار ضروری است.

مدیرکل ارشاد همدان بیان کرد: برگزاری نمایشگاه تجسمی آیات قرآن از دیگر برنامه‌هایی است که توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

عبادی همچنین از تشکیل ستاد کتاب در همدان خبر داد و افزود: 42 برنامه برای گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در استان همدان مورد بررسی قرار گرفته است، ضمن اینکه در طول سال نیز برنامه‌های مختلفی را در این حوزه در نظر داریم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این جلسه اظهار داشت: از نهاد کتابخانه‌های استان تقاضا داریم تا تعدادی کتاب را در هفته کتاب و کتابخوانی در اختیار این مجموعه برای غنابخشی به کتابخانه‌های شبستان اختصاص دهند.

وی بیان کرد: 50 کتابخانه شبستان روستایی در استان همدان وجود دارد که به صورت قفسه باز هستند و مردم خودشان کتاب را به امانت می‌برند و به کتابخانه بازمی‌گردانند که نیازمند تقویت است.

کیانی افزود: علاوه بر موضوع نذر کتاب موضوع وقف کتاب نیز مطرح است که نیازمند گسترش فرهنگ وقف در حوزه کتاب هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار