سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان میزان پر شدن سدهای این استان در این سال آبی را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲ 08 April 2024

به گزارش تابناک سمنان، حمید احسانی امروز (۲۰ فروردین ماه) از کاهش درصد پر شدن دو سد استان سمنان نسبت به سال قبل خبر داد و اظهار کرد: براساس آخرین آمار جمع‌آوری‌شده، از ابتدای مهر ماه ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین‌ ماه امسال، درصد پر شدن سد شهید شاهچراغی دامغان به ۵۸ درصد رسید.

وی با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی میزان پر شدن سد دامغان نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: سال گذشته در این زمان ۷۲ درصد ظرفیت گنجایش مخزن سد شهید شاهچراغی دامغان پر شده بود، یعنی میزان پر شدن مخزن این سد از ۱۱.۸ میلیون مترمکعب در همین تاریخ در سال آبی گذشته به ۹.۶ میلیون مترمکعب در هفتم فروردین امسال رسید.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سمنان افزود: تراز نرمال سد دامغان ۱۶.۵ میلیون مترمکعب است.

احسانی از کاهش درصد پر شدن سد مجن تا هفتم فروردین ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و بیان کرد: از ابتدای مهر ماه سال ۱۴۰۲ تا هفتم فروردین‌ ماه امسال، میزان پر شدن سد مجن به ۶۲ درصد رسید که این میزان با توجه به آمار ۷۰ درصدی میزان پر شدن این سد در سال آبی گذشته تا همین تاریخ، کاهش هشت درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تراز نرمال سد مجن ۳.۴ میلیون متر مکعب است، اضافه کرد: میزان پر شدن سد مجن تا هفتم فروردین ماه امسال ۲.۰۶ میلیون مترمکعب بوده است، در حالی که این آمار در مدت مشابه سال آبی گذشته ۲.۳۲ میلیون مترمکعب بود و این آمار از کاهش ۲۶۰ هزار مترمکعبی آب پشت مخزن این سد حکایت دارد

برچسب ها: سمنان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار