در مراسمی که روز دوشنبه با حضور معاونان سازمان تامین اجتماعی و مدیران استان قم برگزار شد، سیدعلی موسوی مدنی به‌عنوان مدیرکل جدید تامین اجتماعی قم معارفه و از خدمات محمد عاشوری مدیرکل سابق قدردانی شد.
کد خبر: ۱۱۶۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۳ 08 April 2024

به گزارش تابناک‌قم، معاون فرهنگی اجتماعی و زیارت استانداری قم در این مراسم گفت: در خیلی از مسائل تامین اجتماعی مانند سایر دستگاه‌های دولتی خلأهای قانونی وجود دارد که این مساله به طور حتم تنش‌ها، چالش‌ها و مشکلات متعددی به وجود می‌آورد.

ابوالقاسم مقیمی با بیان این‌که بعضی وقت‌ها قانون خلاف عدالت و عرف است، افزود: چرخاندن و نرم کردن قانون به سمت مردم و کاهش فشار و مشکلات خیانت به آیندگان نیست، بلکه خدمت به مردم است.

وی تاکید کرد: در مقابل نیازمندی‌های جاری مردم در خلأهای قانونی، قانون را به سمت مردم بچرخانیم تا حل مشکلات مردم تسریع شود.

به گفته وی، مجموعه تامین اجتماعی استان قم در ۲ سال گذشته به خوبی درخشیده و امیدواریم این حرکت شتابنده رو به رشد ادامه یابد.

همچنین مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم گفت: انجمن‌ها و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان قم همراهی و هماهنگی خوبی با تامین اجتماعی دارند و البته همچنان انتظاراتی نیز وجود دارد.

وحید وزیری راد افزود: در ۲ سال گذشته با تلاش‌های تامین اجتماعی مساله حاد و خاصی در این زمینه نداشتیم و با تعامل مناسبی که وجود داشت به موفقیت‌های خوبی در بخش‌های مختلف رسیدیم.

مدیرکل جدید تامین اجتماعی قم نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد: با مشارکت همکاران بتوانیم ماموریت‌هایی که به عهده تامین اجتماعی است را انجام دهیم؛ ایجاد آرامش بین بیمه شده‌ها، مستمری‌بگیران و کارفرمایان مهم‌ترین وظیفه ماست.

سید علی موسوی مدنی افزود: تلاش داریم نیروهای مزدبگیر و شاغل را تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دهیم که تحقق این امر نیازمند کمک تشکل‌هایی است که به عنوان شرکای سازمان فعال هستند.

وی تصریح کرد: اگر نیروی کاری در استان باشد که هنوز بیمه نشده یکی از تکالیف قانونی و شرعی ما همین است تا بتوانیم چتر پوشش تامین اجتماعی را تا نقاط دور استان گسترش دهیم.

وی ادامه داد: فرار بیمه‌ای واقعیت است و آمار مختلفی در این زمینه ارائه می‌شود که افرادی در کشور هنوز بیمه نیستند و بخشی از این افراد در استان قم حضور دارند.

به گفته موسوی، ۶۰ هزار مستمری‌بگیر در قم وجود دارند و تلاش می‌کنیم حقوق این قشر را به موقع پرداخت نماییم.

همچنین در این جلسه مدیرکل سابق تامین اجتماعی قم گفت: در ۲ سال گذشته سعی شد با شناخت نقاط قوت و ضعف سازمان اقدام های لازم را برنامه ریزی و اجرایی نماییم.

محمد عاشوری افزود: در جهت بهبود جایگاه سازمان در حیطه تشکل‌های مرتبط و مراجع قانونی، حل و فصل پرونده‌های بیمه‌ای و نظارت بر افزایش نامتعارف دستمزدها تلاش شد به‌گونه‌ای که در حال حاضر پرونده خاصی در مراجع نداریم و سعی کردیم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی موضوع ها را حل و فصل کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش در جهت تحقق برنامه‌ریزی عملیاتی در تمامی حوزه‌ها که امسال به سرانجام می‌رسد، توانمندسازی نیروهای انقلابی به‌ویژه ایثارگران، استفاده بهینه از ظرفیت اضافه‌کاری همکاران، انجام بیش از ۵۰ برنامه بزرگ فرهنگی و اطلاع‌رسانی و کاهش چشمگیر میزان شکایات در مراجع نظارتی به‌ویژه سازمان بازرسی از دیگر اقدام ها بوده است.

وی ادامه داد: تشکل‌های بسیار همراه و متخصصی در استان قم داریم که شرکا و حامی سازمان هستند و این مساله ظرفیت بسیار خوبی است.

عاشوری بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در تلاش است در کنار دولت و مدیران خدمت شایسته‌ای در عین امانتداری به مردم ارائه دهد که بی‌شک این مساله با درایت مدیران محقق خواهد شد.

۸۴۸ هزار و ۳۸۱ نفر از جمعیت قم تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که حدود ۵۸.۵ درصد از جمعیت استان را شامل می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار