کد خبر: ۱۱۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸ 21 October 2015

مدیر کل استاندارد استان البرز گفت:در صورت نظارت کافی نداشتن بر کیفیت محصولات حضورمان در بازار جهانی صادرات کمرنگ خواهد شد.

فتانه شکرالهی روز چهارشنبه در گفت گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به 29 مهر ماه روز ملی صادرات، افزود: رعایت استانداردهای لازم در تولید محصولات مختلف، عامل مهمی در افزایش صادرات است.

وی اظهار کرد:این اداره کل به منظور جلوگیری از صادرات کالاهای نامرغوب و همچنین در راستای نظارت بر اجرای استاندارد کالاهای صادراتی و وارداتی بر تمامی اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباری نظارت می کند.

وی ادامه داد: تنها در صورت انطباق کالاها با استانداردهای ملی مجوز صادرات و واردات برای آنها صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: استان البرزیکی از قطب های اقتصادی کشور محسوب شده و این اداره کل با همراهی تولید کنندگان همچنان در مسیر استاندارد سازی و رشد و پویایی استان گام برمی دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد نظارت بر کیفیت تولیدات و انطباق ویژگی های این تولیدات با موازین استاندارد است،افزود: بر همین اساس گشت های بازرسی این اداره کل علاوه بر کنترل خطوط تولید نسبت به نمونه برداری تصادفی از محصولات عرضه شده در بازار اقدام کرده و در صورت مغایرت آنها با استانداردهای مربوطه با متخلفان برخورد قانونی می کنند.

وی تاکید کرد: عدم رعایت ویژگی های استانداردهای اجباری مشمول پیگرد قانونی و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد خواهد بود.

شکرالهی افزود: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط ، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار