مدیر کل ثبت احوال هرمزگان از تغییر بیش از 630 مورد نام و نام‌خانوادگی در پی درخواست‌های واصله در این استان طی شش ماه نخست سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۸ 21 October 2015
 به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از روابط عمومی ثبت احوال، مهدی‌ عسکری‌زاده ظهر امروز در نشستی مرتبط با نام و نام‌گزینی با اشاره به اهمیت گزینش نام نیکو برای فرزندان از سوی والدین اظهار داشت: روایات متعدد دینی در رابطه با تاکید بر گزینش نام نیکو برای فرزندان وجود دارد.
 
وی ادامه داد: امروزه علاوه بر روایات دینی، روانشناسان نیز بر بازتاب تاثیرات نام در شکل‌گیری شخصیت کودکان صحه می‌گذارند که در این راستا باید دقت بیشتری توسط والدین صورت گیرد.
 
مدیرکل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه سازمان ثبت احوال هرمزگان نیز در جریان فعالیت‌های فرهنگی خود به امر نامگذاری توجهی ویژه دارد، افزود: به عنوان مثال طی سال‌ گذشته اداره کل ثبت احوال هرمزگان با دعوت کارشناسان بخش‌های فرهنگی اجتماعی اقدام به برگزاری همایش مهندسی فرهنگ نام و نام‌گزینی کرد.
 
عسکری‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: استفاده از نام‌های اصیل ایرانی و اسلامی باید توسط والدین مورد توجه قرار داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه طی سال گذشته در هرمزگان به 713 مورد درخواست تغییر نام ترتیب اثر داده شده است، اظهار داشت: این در حالی است که در شش ماهه نخست سال‌جاری این رقم به 250 مورد رسیده که در مدت مشابه در سال قبل خود، برابر با 388 مورد بوده است.
 
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان همچنین افزود: در سال‌ گذشته در مجموع به هزار و 21 مورد درخواست تغییر نام خانوادگی در ثبت احوال استان ترتیب اثر داده شده و نام‌های خانوادگی مورد نظر طبق دستورالعمل‌ها و قوانین موجود جایگزین شده است.
 
عسکری‌زاده افزود: در شش ماه نخست سال‌جاری نیز 384 نام خانوادگی مورد تغییر قرار گرفته و با نام‌های خانوادگی جدید جایگزین شده که این رقم در شش ماه نخست سال گذشته برابر با 486 مورد بوده است.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه همواره احتمال سوءاستفاده از اسناد هویتی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: طی سال گذشته بیش از 140 مورد جعل اسناد هویتی و شناسنامه در استان توسط ثبت احوال شناسایی و تعقیب کیفری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار