معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور در سفر به لرستان از بازگشایی جاده پلدختر به خرم‌آباد، دو روز آینده خبرداد.
کد خبر: ۱۱۶۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱ 26 March 2024

به گزارش تابناک لرستان، رضا اکبری امروز هفتم فروردین در حاشیه بازدید از محور پلدختر به خرم‌آباد گفت: بارندگی‌های اخیر آسیب‌های آبشستگی، ریزش سنگ و ورود گل‌ولای را به این محور وارد کرده است که با تلاش راهداران یک یا دو روز آینده بازگشایی می‌شود.

وی با اشاره به استقرار ماشین‌آلات راهداری در محور پلدختر به خرم‌آباد افزود: عملیات خاک‌ریزی نیز تا چند روز دیگر در این محور ادامه دارد تا راهداران بتوانند عرض کافی را برای این نقطه ایجاد کنند.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: دیوارسازی، آسفالت قسمت‌های تخریب شده و ایجاد حفاظ هم، یک تا دو ماه آینده به مرور تکمیل خواهد شد.

اکبری گفت: جاده پلدختر به خرم‌آباد در سیل ۹۸ بسیار خسارت دیده بود که از همان سال سازمان راهداری کشور طرح‌های متعددی را برای این محور برنامه‌ریزی کرد.

وی گفت: بیش از ۱۰ دستگاه پل در محور پلدختر به خرم‌آباد در سیل سال ۹۸ دچار شکستگی و تخریب شده بود که این پل‌ها احداث و به بهره‌برداری رسید.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ادامه داد: قسمت‌هایی از محور پلدختر به خرم‌آباد نیز به طور کامل تخریب و آسفالت و روشنایی این محور از بین رفته بود که بازسازی این نقاط انجام شده است.

اکبری افزود: حدود ۱۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه رودخانه و در مجاورت جاده پلدختر به خرم‌آباد نیاز است که بتوانیم ایمنی این محور را به سطح قابل‌قبول و بهتری برسانیم.

وی اضافه کرد: ما سال‌ها است نتوانستیم اعتبار لازم برای احداث ۱۵ کیلومتر در محور پلدختر به خرم‌آباد را نه از منابع ملی و نه استانی تأمین کنیم و اعتبارات بحران هم اختصاص پیدا نکرده است.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور ابراز امیدواری کرد با بازدید رئیس ستاد بحران کشور و مسئولان استانی و ملی از محور پلدختر به خرم‌آباد رقمی حدود هزار میلیارد تومان به این محور اختصاص یابد تا دیوارسازی حاشیه جاده پلدختر به خرم‌آباد تکمیل شود.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار