تابناک هرمزگان_یادداشت:علیا کوهی
کد خبر: ۱۱۵۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰ 20 March 2024

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان،علیا کوهی در یادداشتی نوشت: ماه رمضان نهمین ماه قمری، ماه تحول و برکت است.

برکت خانه مسلمین را با ضرب آهنگی دلنشین می‌نوازد و نور الهی را در این جهان پراکنده می‌کند.

هر بار که تحول در این جهان رخ می‌داد در ابتدا نشانه های آ‌ن در آسمان پدید می‌آمد. آن زمان که پیامبر اکرم(ص) چشمان مبارک خود را رو به این دنیا گشودند آسمان به مردم این تولد مبارک را مژدگانی می‌داد و از آن به بعد آئین ناب محمدی، این معجزه تمام عیار با نشانه های این جهان در هم تنیده شد.

برکت و بزرگی این ماه عزیز را آسمان به رخ جهانیان می‌کشد. ماه رمضان که شروع می‌شود قمر باشکوه آسمان وارد فازی جدید و نو می‌شود به طوری که برکت، رشد، شکوه و جنبش در آسمان مشهود می‌شود و می‌خواهد از مردمان این کره خاکی که همچون آسمان از رشد و تکاپو دست نکشند. آسمان این ماه مبارک با وجود تحولات فراوان آرامشی عجیب به روح انسان القا می‌کند و نشان می‌دهد می‌شود که پر تلاطم بود اما آرام.

در زیر این آسمان پر برکت در عمق تاریخ اسلام، آنجا که جهان بی‌تاب بود، در این روزها عزت و جلال بر جهانیان نازل شد، قرآن.

قرآن کریم آن چشمه زلال و جوشان در این ماه و در این لحظات راه خود را از عالم معنویت در لابه لای ستارگان به این جهان پیدا کرد و نازل شد بر پیامبر با شکوه اسلام(ص). نزول قرآن بر بزرگ‌ترین مرد تاریخ اسلام صورت گرفت و جهان از جهل نجات پیدا کرد. رمضان کلید درهای بهشت است و در این ماه درهای بهشت گشوده و درهای جهنم بسته می‌شوند. 

ماه تحول است برای مسلمین رمضان. و نقطه‌ای عطف در تاریخ اسلام همچون آسمانی درخشان است. نقطه ای عطف است چرا که اگر به انسان بنگری میبینی انسان وقتی به یاد جهان پسین می‌افتد که دچار سختی شود و اندوهی بر اون غالب شود، در این ماه انسان تلنگری را در خود احساس می‌کند با صبری که برای سختی به خرج می‌دهد و یادی از یار قدیمی خود می‌کند که در انتظار او نشسته است و خداوند را در قلب خود حس می‌کند و سپس به یاد کسانی می‌افتد که در این سختی به سر می‌برند و این نقطه شروع تحول است در انسان که با روزه داری آغاز می‌شود. و یکسان اند بندگان مخلص خداوند در این ماه در هر قشر و سطحی از جایگاه اجتماعی که قرار داشته باشند.

آری مینگری سنت محمد را که چقدر عمیق و حکیمانه است که علاوه بر بعد روحانی بعد جسمانی را هم متوجه خود کرده است. 

دنیای درون کالبد خود راه اگر بررسی کنید مشاهده خواهید کرد هماهنگی خلقت و راه رسیدن به سعادت مخلوقات را، مشاهده خواهید کرد هماهنگی طبیعت وجودی انسان و راهی را که حضرت محمد (ص) از طرف خداوند بر انسان عرضه داشته است.

رمضان ماه تفکر است، رمضان عمیق است و عمقی طویل تر از عمیق ترین راز های علمی جهان دارد. ورای نوشته ها و گفته هاست و نهان شده اند زیبایی های این ماه در دل انسان و قرآن. و امسال ماه رمضان برای مسلمین ایرانی معنای عمیق تری پیدا کرده است چرا که همراه با آمدن بهار و سال نو شده است. و چه عیدی زیبایست تلفیقی که از این دو حاصل شده است.

خجسته باد رمضان، ماه میهمانی خداوند، ماه رحمت و مغفرت.

انتهای پیام//

 

 

برچسب ها: علیا کوهی ، ماه رمضان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار