شهرستان دهلران در جنوب استان ایلام با آثار طبیعی و تاریخی مثل چشمه های آبگرم، غار خفاش، چشمه قیر، تپه علی کش در انتظار گردشگران نوروزی است.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰ 22 March 2024

 به گزارش تابناک ایلام؛ دهلران از آن شهرهای خوش آب و هوای نابی است که شما را شیفته خود می‌کند که با یک‌بار سفر به این شهر و بازدید از کوه‌های دیدنی و چشمه‌های آب گرمش، می‌خواهید آن را پایه مقصدهای جذاب‌تان برای سفر کنید.

دهلران در استان ایلام قرار گرفته است؛ سابقه سکونت در این نقطه از ایران به 30 الی 40 سال قبل برمی‌گردد همچنین اینجا دارای 220 کیلومتر مرز مشترک با عراق است.

مردم دهلران به زبان کردی، عربی و لری صحبت می‌کنند، این شهر با داشتن آثار تاریخی و مناطق طبیعی زیبا مسافران زیادی را به خود جذب می کند در ادامه با برخی مناطق این شهرستان آشنا می شویم.

سیاه کوه دهلران

سیاه‌کوه با ارتفاع ۱۴۰۸ متر، در ۱۶ کیلومتری شمال شرقی دهلران قرار دارد، این کوه از شمال غربی به دینار کوه و از شرق به کوه * منتهی می‌شود.

رودخانه‌های آب گل‌گل، دره‌شور و ماشاب از سیاه‌کوه سرچشمه می‌گیرند، در دامنه جنوبی آن، چشمه‌های آب معدنی وجود دارند.

آبشار آبتاف

آبشار آبتاف در مسیر میمه به پهله زرین آباد، شهرستان دهلران واقع شده است و از جاهای دیدنی دهلران است از این آبشار به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای استان ایلام و یکی از آبشارهای بزرگ کشور یاد می شود.

همچنین فضای پیرامون آبشار آبتاف یکی از تفرجگاه های محبوب استان به شمار می رود.

تپه علی کش

از تپه های قدیمی شهرستان دهلران استان ایلام است که قدمت آن به هزاره ۸ قبل از میلاد می رسد، تپه علی کش در جنوب غربی استان ایلام در شش کیلومتری بخش موسیان شهرستان دهلران در ‏میان اراضی کشاورزی و در نزدیکی رود میمه قرار گرفته است.‏/ع

 

 

 

 

 

 

 

خبرگزاری بسیج

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار