مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در سالیان گذشته تناسبی بین ظرفیت‌های گردشگری و میزان فضا‌های اقامتی در قزوین وجود نداشت، اما خوشبختانه در پنج سال اخیر تعداد تخت‌های اقامتی در قزوین ۲ برابر افزایش یافته و هم‌اکنون ۳ هزار و ۳۵۰ تخت در قزوین آماده خدمت به مسافران است.
کد خبر: ۱۱۵۹۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲ 18 March 2024

به گزارش تابناک قزوین، علیرضا خزائلی اظهار کرد: در سالیان گذشته تناسبی بین ظرفیت‌های گردشگری و میزان فضا‌های اقامتی در قزوین وجود نداشت، اما خوشبختانه در پنج سال اخیر تعداد تخت‌های اقامتی در قزوین ۲ برابر افزایش یافته و هم اکنون ۳ هزار و ۳۵۰ تخت در قزوین آماده خدمت‌دهی به مسافران هستند.

وی افزود: این تخت‌ها در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، اقامت‌های بوم‌گردی و خانه‌های سنتی وجود دارد و امیدواریم با موافقت اصولی‌هایی که در راستای ساخت هتل و هتل‌آپارتمان دادیم ظرفیت‌های اقامتی در استان قزوین را افزایش دهیم.

خزائلی گفت: موافقت اصولی مربوط به کسانی است که شروع به احداث یا تبدیل خانه‌های قدیمی خود به اقامتگاه بوم‌گردی کرده‌اند، ما ۲۵ موافقت اصولی اقامتگاه بوم‌گردی در قزوین داریم که امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳ حداقل ۵۰ درصد این فضا‌ها آماده بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون در قزوین ۱۶ هتل، ۱۵ مهمان‌پذیر، ۱۱ اقامتگاه بوم‌گردی، ۸ خانه مسافر، سه خانه تاریخی و ۲ هتل آپارتمان به مسافران خدمت‌رسانی می‌کنند، اما با توجه به تعداد گردشگران و موقعیت جغرافیایی قزوین نیاز به هتل‌های بیشتر به ویژه هتل چهار و پنج ستاره داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان قزوین تصریح کرد: بومگردی‌های استان قزوین بیشتر در منطقه الموت وجود دارد و یک بومگردی نیز در منطقه تاکستان است که تمامی این بومرگردی‌ها نیز آماده خدمت‌دهی به گردشگران هستند.

وی ادامه داد: ما دبیرخانه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان هستیم و ۱۱ کمیته داریم که یکی از این کمیته‌ها، کمیته بحران به دبیری میراث فرهنگی و ریاست استانداری برگزار می‌شود، ۲ جلسه تا کنون برگزار و تمهیدات لازم به خصوص برای مناطقی، چون الموت و آوج اندیشیده شده است.

خزائلی در پایان گفت: در خصوص هشدار مدیریت بحران برای ظرفیت مساجد با اوقاف و ظرفیت مدارس با آموزش و پرورش هماهنگ شده است و برای حوادث غیر مترقبه آماده هستیم تا مشکلی پیش نیاید.

برچسب ها: قزوین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار