رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تصویب یک فوریت طرح ثبت درختان ارزشمند به عنوان میراث طبیعی شهر تهران، گفت: ۲ هزار و ۵۱۷ درخت ارزشمند با محیط بن بالای ٢٠٠سانتی متر در تهران وجود دارد که با مصوبه شورای شهر، ثبت میراث طبیعی می شوند.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۸ 07 March 2024

به گزارش «تابناک تهران» به نقل از شهر، مهدی پیرهادی با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران درباره ثبت میراثی درختان ارزشمند تهران اظهار داشت: کل درختان ارزشمند تهران ۲ هزار و ۵۱۷ اصله درخت است که سه درخت از این تعداد بالای ۸۰۰ سانتی متر محیط بن دارد.

وی افزود: همچنین ۹ درخت بین ۶۰۰ تا ۷۹۹ سانتی متر، ۶۶ درخت بین ۴۰۰ تا ۵۹۹ سانتی متر و ۲ هزار و ۴۳۹ درخت بین ۲۰۰ تا ۳۹۹ سانتی متر هستند.

پیرهادی تاکید کرد: طی چند سال گذشته در حدود صدها هزار اصله درخت در تهران و اطراف آن کاشته شده که یکی از ارزشمند ترین اقدامات در حوزه محیط زیست بوده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در خصوص آن دغدغه داشتیم موضوع درختان ارزشمند شهر تهران است و طبق مکاتبه ای که شورا با سازمان بوستان ها داشت درخواست کرد تا اطلاعات درختان با بن ۲۰۰ سانتی متر به بالا را استخراج کنند .

پیرهادی، شناسایی، نگهداری و ثبت گونه های مختلف این اشجار ارزشمند و دیر زیست تهران را از نکات مهم در حوزه محیط زیست عنوان کرد.

وی تاکید کرد: با مصوبه شورای شهر، شهرداری تهران مکلف شده تا حداکثر ظرف مدت ۲ ماه نسبت به شناسایی، تهیه شناسنامه درختان کهنسال، ایجاد بانک اطلاعات مکانی(GIS) با احتساب طول و عرض جغرافیایی، نوع و گونه درخت، تخمین سن، محیط بن، عوامل خطر ساز، وضعیت زیستی و بارگذاری سایر اطلاعات توصیفی (در سامانه نهال)، اقدام کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری تهران در این مصوبه موظف شده تا ظرف مدت ۶ ماه پس از تصویب طرح با همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نسبت به مراحل ثبت درختان ارزشمند و دیر زیست شهر تهران اقدام کند؛ همچنین شهرداری در راستای فرهنگ‌سازی و ارتقاء آگاهی شهروندان و در جهت نگهداری و صیانت از این درختان ملزم ارزشمند شده است نسبت به نصب و استقرار شناسنامه توصیفی بهمراه کیوآر کد و انجام آموزش به اقشار مختلف جامعه اقدامات لازم را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار