کمال شایگانی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ از اجرای مراسم درختکاری در روز پانزدهم اسفند و کاشت نهال به یاد شهدا خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲ 06 March 2024

به گزارش «تابناک البرز» رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ساوجبلاغ ضمن تبریک روز درختکاری و هفته منابع طبیعی گفت: مراسم کاشت نهال در روز درختکاری با مشارکت مدیریت مجتمع فرهنگی گردشگری کوثر البرز وابسته به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در مجتمع ایثار برگزار گردید.

وی در ادامه افزود: در این مراسم جمعی از خانواده های معظم شهدا، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ آقای دکتر البرزی، معاونین فرماندار، حضرت حجت الاسلام والمسلمین ابوطالب ندرلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز، دکتر شهبازی سرپرست معاونت آبخیزداری، بخشداران مرکزیوچندار، شهردار کوهسار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بخش چندار و شهر کوهسار و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند.

ایشان همچنین گفتند: این مراسم به یاد شهدا و کاشت نهال بنام شهیدان سر افراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

در ادامه مراسم حجت الاسلام ندرلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز؛ ضمن اشاره به آیات، احادیث و روایات، قدر و منزلت درخت و درختکاری در اسلام به تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت آب،خاک و هوا و درختکاری مطالبی را بیان نمودند.

ایشان افزودند: پیرو منویات مقام معظم رهبری، فرهنگ منابع طبیعی می بایست به معارف عمومی تبدیل شود و با تلاش و کوشش همه مردم و مسئولین نهضت جهادی کاشت یک میلیارد درخت در سطح کشور عزیزمان در طول چهار سال اجرای شود.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته منابع طبیعی به دست اندرکاران ادارت منابع طبیعی و آبخیزداری و تبیین اقدامات صورت گرفته در سطح شهرستان ساوجبلاغ، پیشنهاد اجرای طرح زارعت چوب و درختکاری در اراضی شیبدار را عنوان نمودند.

ایشان افزودند: منابع طبیعی با اجرای این طرح ها نقش بسزایی در حفاظت آب و خاک، جلوگیری از آلودگی هوا و ریزگردها، افزایش سطح آب های زیرزمینی، کاهش خطرات سیل، اشتغال زائی و افزایش سرانه فضای سبز شهرستان خواهد داشت.

در پایان مراسم حاضرین با کاشت نهال و نامگذاری نهالها با پلاک های مزین شده به نام و تمثال مبارک شهدای سرافراز انقلاب اسلامی به مقام شامخ شهیدان شهرستان ساوجبلاغ، ادای احترام نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار